مشاوره تحصیلی سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

مشاوره تحصیلی سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

برنامه ریزی کنکور 96

با سلام به تمامی داوطلبان و دانش آموزان کنکوری.امروز قصد دارم تا درباره نحوه برنامه ریزی و چگونگی یک شروع موفق برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه تان در کنکور 96 صحبت کنم.اگر قصد شما شروع برای کنکور 96 هست و میخواهید بهترین برنامه ریزی برای کنکور 96 را داشته باشید گزینه ی مناسبی را انتخاب کرده اید.

قصد دارم بطور مختصر مواردی رو راجع به نحوه برنامه ریزی و مطالعه برای کنکور 96 بهتون بگم


3 اصل مهم برای موفقیت در کنکور 96

شما میدونین این ۳ اصل چه چیزایی هستن؟ من واسه شما میگم:

1-تلاش

2-برنامه ریزی

3-انگیزه


در این مقاله بیشتر بحث ما راجع به برنامه ریزی برای کنکور 96 و افزایش آگاهی نسبت به آن است.

معمولا همه شما احتمالا یه سوالاتی راجع به برنامه ریزی برای کنکور 96 دارین. تو این پست سعی میشه به همه سوالاتون راجع به برنامه ریزی برای کنکور 96 پاسخ داده بشه.

خب برنامه ریزی برای کنکور 96 یه سری پیش نیازا و اصول داره. یکی یکی راجع بهشون توضیح میدم.

 

قدم اول برنامه ریزی برای کنکور 96 – آزمون آزمایشی


قدم اول برنامه ریزی برای برنامه ریزی کنکور 96 انتخاب یک آزمون آزمایشی کامل و دقیق هست. همه ما در سال کنکور نیاز به یک نقشه راهنما داریم. این نقشه راهنما به ما میگه در هر ماه و هفته ی سال باید چه مباحثی رو بخونیم. چقد بخونیم و …  این نقشه راه همون آزمون های آزمایشی و برنامه جامع اون آزمون هاست. در برنامه آزمون آزمایشی برای هر ۲ یا ۳ هفته شما مباحثی قرار داده شده که شما باید اون ها رو بخونین. سپس در انتهای هر دوره اون مباحث رو آزمون میدین و خودتون رو ارزیابی میکنین که آیا به مباحثی که خوندین مسلط هستین یا خیر.

آزمون آزمایشی چند تا فایده داره:

  • برنامه جامع
  • ارزیابی بطور پیوسته
  • فضای رقابتی و تلاش مضاعف شما

حتی اگه به دلایل مختلف شرکت در آزمون های آزمایشی برای شما مقدور نیست میتونید سوالات و برنامه آزمون رو از دوستاتون تهیه کنین. چون شما به هر حال نیاز به برنامه ای دارین که در انتها خیالتون راحت باشه بواسطه اون چندین بار مباحث رو خوندین.

درباره انتخاب آزمون آزمایشی هم توصیه من این هست که در تابستان گزینه دو شرکت کنین و در طول سال تحصیلیقلمچی. البته هزینه شرکت در آزمونی مانند قلمچی کمی زیاد است که اگه واقعا مشکل دارین میتونین از آزمون های سایر موسسه ها مانندگزینه دو و گاج هم برای طول سال تحصیلی استفاده کنین.

قدم دوم برنامه ریزی برای کنکور 96 – اجرا کردن برنامه روزانه:


حالا شما یک برنامه جامع دارید (همان برنامه جامع آزمون آزمایشی) . کار بعدی این است که این برنامه جامع را به برنامه ای تبدیل کنید که در هر روز باید آن را اجرا کنید. مثلا در برنامه آزمون به شما گفته اند باید زیست شناسی دوم فصول ۱،۲،۳ رو در هفته اول بخونین، حالا شما باید این دروس رو در برنامه روزانه هفته اول پخش کنین. هر روز کدوم رو بخونین ، کی مرور کنین ، کی تست بزنین و …
شما میتونین به مقالاتی که ما راجع به برنامه ریزی کنکور 96 نوشتیم و خواهیم نوشت رجوع کنید. در این مقالله ها به صورت کامل ما راجع به برنامه ریزی برای کنکور 96 و روش های آن توضیح خواهیم داد. لینک دریافت این مقالات به زودی در همینجا منتشر خواهد شد.

مقالات برنامه ریزی برای کنکور 96

 

قدم سوم : برنامه ریزی برای کنکور 96 – کتاب تست های مناسب برای کنکور 96 :


خب چیزی هم که این روزها در کتاب فروشی ها زیاد هستش کتاب های کنکوری در رنگ ها و طرح ها و برندهای مختلف هست. سعی کنین در انتخاب کتاب اسیر جو تبلیغات نشین. حتما برای انتخاب کتاب کنکور مشورت کنین. سعی کنین کتابخانه نسازید! فقط کتاب های مورد نیازتون رو بخرید. سعی میکنیم در همین ماه در پروژه برنامه ریزی برای کنکور 96 راجع به بهترین کتاب های کنکوری مقالاتی را منتشر کنیم. ولی خب خوندن مقالات زیر هم خالی از لطف نیست.

اما بخوام یه چیز هم کلی بگم: زیست:خیلی سبز – فاگوزیست / فیزیک: گاج نقره ای / ریاضی : مهروماه یا گاج طوسی یا کانون ۳۰سال (مهروماه آموزشی هم هست) / شیمی: مبتکران  / عربی: ایادفیلی / ادبیات: خیلی سبز / دین و زندگی: گاج نقره ای / زبان: شبقره



قدم چهارم: نحوه مطالعه دروس برای کنکور 96 :


شاید زیاد شنیده باشید که کنکوری خوندن با خوندن برای مدرسه متفاوت هست. دیگه شما برای یه امتحان تشریحی که اکثر سوالاس حفظی هستند قرار نیست بخونین. شما الان باید برای کنکوری بخونین که قرار هست در ۴ساعت به بیش از ۲۰۰ تست مفهومی از مباحث مختلف پاسخ بدین پس باید شیوه های مطالعه خودتون برای کنکور 96 رو به شیوه های کنکوری خوندن تغییر بدین.

روش های مطالعه برای کنکور 96 را ازطریق کانال تلگرام کنکور سبزتدریس دنبال کنید

بهترین منابع کنکور 96

بهترین منابع کنکور 96

با سلام به دانش آموزان کنکوری.در این مطلب قصد داریم منابع کنکور 96 که از هر لحاظ مناسب و بهترین هستن رو به شما معرفی کنیم.مسلما استفاده از منابع مطالعاتی مناسب در موفقیت شما نقشی مهم و اساسی رو داره.
در ابتدا این نکته رو باید بگم که منظور از منابع کنکور 96 ، فقط کتاب های کمک آموزشی نیست و کتاب های درسی منابع اصلین اما کتاب های کمک آموشی هم بسیار کمک کننده و مکمل کتاب های درسی هستن

هر درس عمومی و اختصاصی اول از همه باید مورد مطالعه و یادگیری قرار بگیره و بعد از اون تست زنی تالیفی و کنکوری شروع بشه.پس برای هر درس 2 کتاب ( و یا یک کتاب جامع ) نیاز داریم.یکی برای آموزش و یادگیری و یکی هم برای تست زنی.

بهترین منابع کنکور 96 دروس عمومی


بهترین منابع کنکور ۹۶ عربی :

منابع کنکور 96 عربی

درس عربی یکی از درس هایی هست که بیشتر دانش آموزها معمولا دل خوشی از اون ندارن و این نکته ای مثبت برای کسانیه که کمی متفاوت تر فکر میکنن و هرجور شده دنبال گرفتن درصدی از تست های عربی هستن.

در وهله اول برای درس عربی کتاب درسی رو مطالعه کنید.کارگاه های ترجمه رو چندین و چند بار بخونید لطفا! کارگاه های ترجمه در تمامی مباحث عربی کمک بزرگی به شما میکنه و نه تنها در تست های ترجمه بلکه در تست های قواعد هم مفیده

به عنوان یک کتاب کمک آموزشی مناسب ، کتاب عربی جامع همگامان رضا رمضانی و عمار تاج بخش رو به شدت به شما توصیه میکنم! یکی از بهترین منابع کنکور 96 هست . این کتاب یکی از جامع ترین کتاب ها برای درس عربی هست که درس عربی رو به صورت موضوعی و تک تک مورد بررسی قرار داده و تست های اون مبحث رو هم آورده.

همینطور کتاب عربی سفید گاج هم برای دانش آموزانی که در عربی ضعیف تر هستن مناسبه


بهترین منابع کنکور ۹۶ ادبیات :

منابع کنکور 96 ادبیات

درس ادبیات یکی از درس هایی است که اگر تمرکز خوبی روی اون داشته باشید میتونید درصد بالایی رو از اون بگیرید.در هر بخش منابع مختلفی رو به شما توصیه می کنم.

ادبیات موضوعی گاج ( کتابی جامع و مرتبط با تمامی مبحث ادبیات و تست )

آرایه های ادبی :

انتشارات خیلی سبز

لغت و املا :

نشر الگو

آموزش قرابت معنایی:

 مهروماه – خوشخوان – هامون سبطی

تست قرابت معنایی :

نشر الگو


بهترین منابع کنکور ۹۶ دین و زندگی :

منابع کنکور 96 دین و زندگی

درس دین و زندگی باید هم بر اساس کتاب درسی و هم کتاب کمک آموزشی خونده بشه

خوندن متن کتاب درسی بسیار کمک کننده و در عین حال معنی و مفهوم آیات باید با توجه به کتاب کمک درسی مطالعه بشه.کتابی برای درس دین و زندگی مناسبه که بطور جامع 3 سال رو باهم داشته باشه و ارتباط موضوعات بین درس ها در کتاب درسی رو باز کرده باشه

کتاب دین و زندگی گاج تقریبا تمام موضوعات دین و زندگی رو دربر میگیره و نسبتا کتاب سنگینی هم هست اما اگر خیز بلندی برای دین و زندگی برداشتید و میخواید درصد بالایی بزنید انتخاب خوبی کردید

کتاب جامع دین و زندگی آبی قلمچی هم کتاب مناسبیه اما سطح ضعیف تری داره

بهترین منابع کنکور ۹۶ زبان انگلیسی :

منابع کنکور 96 زبان انگلیسی


کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور شهاب اناری از انتشارات مبتکران کتابی جامع برای مطالعه و تست زنی درس زبان انگلیسیه.این کتاب دارای لغات خارج از کتابه که هر ساله در کنکور تکرار میشه بنابراین بسیار کمک کننده ست.

منابع زبان کنکور 96

برای متون درس زبان انگلیسی و تست هایی که از کلوز تست مطرح میشه کتاب ” و نترسیم از متن ” تالیف استاد رضا کیاسالار از انتشارات شبقره گزینه خیلی مناسبیه و متن های خیلی خوبی رو در اون میتونید پیدا کنید.کار کردن این متن ها در طول دوران مطالعه کنکور آمادگی خیلی بالایی برای حل تست های متن زبان به شما میده.

بهترین منابع کنکور 96 تجربی

بهترین منابع کنکور ۹۶ تجربی زیست شناسی :

منابع کنکور تجربی 96

فاگوزیست تالیف فردین جوادی یکی از بهترین منابع کمک درسی درس زیست شناسیه.حجم بالای این کتاب شامل درسنامه و توضیحات ساده و قابل فهم درس زیست شناسی هست.همچنین برای درسنامه زیست شناسی میتونید از کتاب های انتشارات تخته سیاه و مهر و ماه هم استفاده کنید.

برای تست زنی درس زیست باز هم کتاب گاج گزینه ی کاملا مناسب و خوبیه و همینطور از کتاب تست نشر الگو هم میتونید استفاده کنید ، البته کتاب تست رو میتونید به سلیقه و سطح خودتون تغییر بدید.

بهترین منابع کنکور ۹۶ تجربی فیزیک :

منابع کنکور تجربی 96

می رسیم به بحث شیرین فیزیک…
اول از همه کتاب درسی خیلی مهمه.تمرین های کتاب درسی رو حتما مسلط بشید.در ابتدا تمرین های ساده و حل شده داخل فصل ها و بعد از اون تمرین های آخر هر فصل واقعا زمینه ی خوبی برای درک بهتر فیزیک و تست زنی هستن.

بعد از خوندن کتاب درسی نیاز به یک درس نامه داریم که مطالب تستی رو توضیح داده باشه.چنتا کتاب رو میتونید استفاده بکنید که با توجه به سطحتون یکی از اونها رو انتخاب کنید.آبی قلمچی ، گاج و مهر و ماه و خیلی سبز

بهترین منابع کنکور ۹۶ تجربی درس ریاضی :

منابع کنکور تجربی 96 ریاضی

برای درس ریاضی اگر سطح ضعیفی دارید از کتاب های قلمچی استفاده کنید و اگر سطح خوبی دارید از کتاب ریاضی تجربیگاج اسفاده کنید.

بهترین منابع کنکور ۹۶ تجربی شیمی :

منابع کنکور تجربی 96 شیمی

برای درس شیمی اول کتاب درسی رو کامل بخونید! باز هم روی کتاب درسی تاکید میکنم.خیلی از مطالب مهم که توی کنکور ازشون تست میاد لا به لای کتاب درسی هست برای کتاب کمک درسی هم کتاب شیمی مبتکران یکی از بهترین منابع هست.توصیه میکنم کتاب شیمی مبتکران رو تهیه کنید و همینطور کتاب شیمی خیلی سبز  (برای سال سوم و چهارم ) می تونه بهتون کمک کنه.

بهترین منابع کنکور ۹۶ تجربی درس زمین شناسی :

اگر قصد شما شرکت در رشته های پزشکی ، پیراپزشکی و کلا رشته هایی هست که ضریب درس زمین شناسی در اونها صفره میتونید از زدن این درس صرف نظر کنید اما پیشنهاد میشه حتی درصد پایینی از درس زمین رو بزنید.شاید رشته های غیر پزشکی هم به دردتون خورد!
برای درس زمین شناسی خیلی سبز رو پیشنهاد میکنیم همینطور کتاب تست زمین شناسی انتشارات مبتکران.

بهترین منابع کنکور 96 ریاضی

بهترین منابع کنکور ۹۶ جبر و احتمال – ریاضیات گسسته :

منابع کنکور جبر و ریاضیات گسسته

سفید گاج ، نشر الگو و خوشخوان منابع مناسبی هستند

هندسه 1 :

کتاب هندسه 1 انتشارات فار ، نشر الگو و برای تست تکمیلی از سفید گاج استفاده کنید.

هندسه 2 :

کتاب هندسه 2 نشر الگو و گاج یا تخته سیاه مناسب هستن

هندسه تحلیلی :

هندسه تحلیلی نشر الگو و گاج

آمار :

کتاب آمار سفید گاج

دیفرانسیل :

کتاب سفید گاج یا تخته سیاه

حسابان و ریاضی پایه :

برای ریاضیات پایه میتونید از کتاب گاج سفید و یا نشر الگو استفاده کنید البته خیلی سبز هم در این زمینه کتاب خوبی رو تالیف کرده که بسته به سلیقه خودتون یکی رو تهیه کنید.

نکته : برای دروس فیزیک و شیمی رشته ریاضی منابع گفته شده در بخش تجربی مناسب هستند.

بهترین منابع کنکور 96 انسانی

بهترین منابع کنکور ۹۶ ریاضی انسانی :

منابع کنکور انسانی 96 ریاضی

ریاضی انسانی گاج

اقتصاد :

مطالعه کتاب درسی اقتصاد به همراه کتاب اقتصاد مهر و ماه

عربی اختصاصی :

کتاب عربی اختصاصی خیلی سبز

روانشناسی:

کتاب درسی بهمراه خیلی سبز

علوم اجتماعی :

کتاب درسی بهمراه کتاب آبی کانون

جامعه شناسی:

کتاب درسی بهمراه کتاب میکرو طبقه بندی گاج

فلسفه و منطق:

کتاب درسی بهمراه سفید گاج یا خیلی سبز

تاریخ و جغرافیا:

متن کتاب درسی رو بخونید به همراه کتاب تست گاج یا خیلی سبز

ادبیات اختصاصی :

برای ادبیات اختصاصی ابتدا کتاب درسی رو مطالعه کنید و برای تست زنی هم از کتاب گاج استفاده کنید.برای یادگیری مبحث عروض و قافیه کتاب ادبیات سال چهارم انسانی گاج سبز رو استفاده کنید.

بهترین منابع کنکور 96 هنر

کنکور هنر منابع بسیار زیادی داره و خیلی از منابع آزاد هستن.از جمله انشارات خوب در کنکور هنر مبتکران ، راه اندیشه و مشق هنر هستن

درک عمومی هنر : هنر در گذر زمان از هلن گاردنر – تاریخ هنر کمبریج – خلاصه تاریخ هنر از پرویز مرزبان

ترسیم فنی : رسم فنی عمومی از احمد متقی‌پور – سعید درویش انتشارات منشور دانش

خلاقیت تصویری تجسمی : مبانی هنرهای تجسمیتالیف غلامحسین نامی – مبانی‌ طراحی‌گرافیک از آرمین هیوفمن

خلاقیت موسیقی : تئوری موسیقی از مصطفی کمال پور تراب – ساز شناسی از پرویز منصوری

خلاقیت نمایشی : تاریخ سینما از مسعود مهرابی

خواص مواد : آیندگان

بهترین منابع کنکور 96 منحصرا زبان

برای کنکور منحصرا زبان منابع درسی خاصی از طرف آموزش و پروش معرفی نشده و میشه گفت هر کتابی که برای زبان عمومی استفاده میشه کنکور منحصرا زبان هم میتونهمورد استفاده قرار بگیره.

کتاب های مناسب برای کنکور منحصرا زبان

کتاب 504

oxford grammar practice

grammar digest

کتاب زبان تخصصی مبتکران

منبع : سبزتدریس

بهترین منابع کنکور 96

با سلام به دانش آموزان کنکوری.در این مطلب قصد داریم منابع کنکور 96 که از هر لحاظ مناسب و بهترین هستن رو به شما معرفی کنیم.مسلما استفاده از منابع مطالعاتی مناسب در موفقیت شما نقشی مهم و اساسی رو داره.
در ابتدا این نکته رو باید بگم که منظور از منابع کنکور 96 ، فقط کتاب های کمک آموزشی نیست و کتاب های درسی منابع اصلین اما کتاب های کمک آموشی هم بسیار کمک کننده و مکمل کتاب های درسی هستن

هر درس عمومی و اختصاصی اول از همه باید مورد مطالعه و یادگیری قرار بگیره و بعد از اون تست زنی تالیفی و کنکوری شروع بشه.پس برای هر درس 2 کتاب ( و یا یک کتاب جامع ) نیاز داریم.یکی برای آموزش و یادگیری و یکی هم برای تست زنی.

بهترین منابع کنکور 96 دروس عمومی


بهترین منابع کنکور ۹۶ عربی :

منابع کنکور 96 عربی

درس عربی یکی از درس هایی هست که بیشتر دانش آموزها معمولا دل خوشی از اون ندارن و این نکته ای مثبت برای کسانیه که کمی متفاوت تر فکر میکنن و هرجور شده دنبال گرفتن درصدی از تست های عربی هستن.

در وهله اول برای درس عربی کتاب درسی رو مطالعه کنید.کارگاه های ترجمه رو چندین و چند بار بخونید لطفا! کارگاه های ترجمه در تمامی مباحث عربی کمک بزرگی به شما میکنه و نه تنها در تست های ترجمه بلکه در تست های قواعد هم مفیده

به عنوان یک کتاب کمک آموزشی مناسب ، کتاب عربی جامع همگامان رضا رمضانی و عمار تاج بخش رو به شدت به شما توصیه میکنم! یکی از بهترین منابع کنکور 96 هست . این کتاب یکی از جامع ترین کتاب ها برای درس عربی هست که درس عربی رو به صورت موضوعی و تک تک مورد بررسی قرار داده و تست های اون مبحث رو هم آورده.

همینطور کتاب عربی سفید گاج هم برای دانش آموزانی که در عربی ضعیف تر هستن مناسبه


بهترین منابع کنکور ۹۶ ادبیات :

منابع کنکور 96 ادبیات

درس ادبیات یکی از درس هایی است که اگر تمرکز خوبی روی اون داشته باشید میتونید درصد بالایی رو از اون بگیرید.در هر بخش منابع مختلفی رو به شما توصیه می کنم.

ادبیات موضوعی گاج ( کتابی جامع و مرتبط با تمامی مبحث ادبیات و تست )

آرایه های ادبی :

انتشارات خیلی سبز

لغت و املا :

نشر الگو

آموزش قرابت معنایی:

 مهروماه – خوشخوان – هامون سبطی

تست قرابت معنایی :

نشر الگو


بهترین منابع کنکور ۹۶ دین و زندگی :

منابع کنکور 96 دین و زندگی

درس دین و زندگی باید هم بر اساس کتاب درسی و هم کتاب کمک آموزشی خونده بشه

خوندن متن کتاب درسی بسیار کمک کننده و در عین حال معنی و مفهوم آیات باید با توجه به کتاب کمک درسی مطالعه بشه.کتابی برای درس دین و زندگی مناسبه که بطور جامع 3 سال رو باهم داشته باشه و ارتباط موضوعات بین درس ها در کتاب درسی رو باز کرده باشه

کتاب دین و زندگی گاج تقریبا تمام موضوعات دین و زندگی رو دربر میگیره و نسبتا کتاب سنگینی هم هست اما اگر خیز بلندی برای دین و زندگی برداشتید و میخواید درصد بالایی بزنید انتخاب خوبی کردید

کتاب جامع دین و زندگی آبی قلمچی هم کتاب مناسبیه اما سطح ضعیف تری داره

بهترین منابع کنکور ۹۶ زبان انگلیسی :

منابع کنکور 96 زبان انگلیسی


کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور شهاب اناری از انتشارات مبتکران کتابی جامع برای مطالعه و تست زنی درس زبان انگلیسیه.این کتاب دارای لغات خارج از کتابه که هر ساله در کنکور تکرار میشه بنابراین بسیار کمک کننده ست.

منابع زبان کنکور 96

برای متون درس زبان انگلیسی و تست هایی که از کلوز تست مطرح میشه کتاب ” و نترسیم از متن ” تالیف استاد رضا کیاسالار از انتشارات شبقره گزینه خیلی مناسبیه و متن های خیلی خوبی رو در اون میتونید پیدا کنید.کار کردن این متن ها در طول دوران مطالعه کنکور آمادگی خیلی بالایی برای حل تست های متن زبان به شما میده.

بهترین منابع کنکور 96 تجربی

بهترین منابع کنکور ۹۶ تجربی زیست شناسی :

منابع کنکور تجربی 96

فاگوزیست تالیف فردین جوادی یکی از بهترین منابع کمک درسی درس زیست شناسیه.حجم بالای این کتاب شامل درسنامه و توضیحات ساده و قابل فهم درس زیست شناسی هست.همچنین برای درسنامه زیست شناسی میتونید از کتاب های انتشارات تخته سیاه و مهر و ماه هم استفاده کنید.

برای تست زنی درس زیست باز هم کتاب گاج گزینه ی کاملا مناسب و خوبیه و همینطور از کتاب تست نشر الگو هم میتونید استفاده کنید ، البته کتاب تست رو میتونید به سلیقه و سطح خودتون تغییر بدید.

بهترین منابع کنکور ۹۶ تجربی فیزیک :

منابع کنکور تجربی 96

می رسیم به بحث شیرین فیزیک…
اول از همه کتاب درسی خیلی مهمه.تمرین های کتاب درسی رو حتما مسلط بشید.در ابتدا تمرین های ساده و حل شده داخل فصل ها و بعد از اون تمرین های آخر هر فصل واقعا زمینه ی خوبی برای درک بهتر فیزیک و تست زنی هستن.

بعد از خوندن کتاب درسی نیاز به یک درس نامه داریم که مطالب تستی رو توضیح داده باشه.چنتا کتاب رو میتونید استفاده بکنید که با توجه به سطحتون یکی از اونها رو انتخاب کنید.آبی قلمچی ، گاج و مهر و ماه و خیلی سبز

بهترین منابع کنکور ۹۶ تجربی درس ریاضی :

منابع کنکور تجربی 96 ریاضی

برای درس ریاضی اگر سطح ضعیفی دارید از کتاب های قلمچی استفاده کنید و اگر سطح خوبی دارید از کتاب ریاضی تجربیگاج اسفاده کنید.

بهترین منابع کنکور ۹۶ تجربی شیمی :

منابع کنکور تجربی 96 شیمی

برای درس شیمی اول کتاب درسی رو کامل بخونید! باز هم روی کتاب درسی تاکید میکنم.خیلی از مطالب مهم که توی کنکور ازشون تست میاد لا به لای کتاب درسی هست برای کتاب کمک درسی هم کتاب شیمی مبتکران یکی از بهترین منابع هست.توصیه میکنم کتاب شیمی مبتکران رو تهیه کنید و همینطور کتاب شیمی خیلی سبز  (برای سال سوم و چهارم ) می تونه بهتون کمک کنه.

بهترین منابع کنکور ۹۶ تجربی درس زمین شناسی :

اگر قصد شما شرکت در رشته های پزشکی ، پیراپزشکی و کلا رشته هایی هست که ضریب درس زمین شناسی در اونها صفره میتونید از زدن این درس صرف نظر کنید اما پیشنهاد میشه حتی درصد پایینی از درس زمین رو بزنید.شاید رشته های غیر پزشکی هم به دردتون خورد!
برای درس زمین شناسی خیلی سبز رو پیشنهاد میکنیم همینطور کتاب تست زمین شناسی انتشارات مبتکران.

بهترین منابع کنکور 96 ریاضی

بهترین منابع کنکور ۹۶ جبر و احتمال – ریاضیات گسسته :

منابع کنکور جبر و ریاضیات گسسته

سفید گاج ، نشر الگو و خوشخوان منابع مناسبی هستند

هندسه 1 :

کتاب هندسه 1 انتشارات فار ، نشر الگو و برای تست تکمیلی از سفید گاج استفاده کنید.

هندسه 2 :

کتاب هندسه 2 نشر الگو و گاج یا تخته سیاه مناسب هستن

هندسه تحلیلی :

هندسه تحلیلی نشر الگو و گاج

آمار :

کتاب آمار سفید گاج

دیفرانسیل :

کتاب سفید گاج یا تخته سیاه

حسابان و ریاضی پایه :

برای ریاضیات پایه میتونید از کتاب گاج سفید و یا نشر الگو استفاده کنید البته خیلی سبز هم در این زمینه کتاب خوبی رو تالیف کرده که بسته به سلیقه خودتون یکی رو تهیه کنید.

نکته : برای دروس فیزیک و شیمی رشته ریاضی منابع گفته شده در بخش تجربی مناسب هستند.

بهترین منابع کنکور 96 انسانی

بهترین منابع کنکور ۹۶ ریاضی انسانی :

منابع کنکور انسانی 96 ریاضی

ریاضی انسانی گاج

اقتصاد :

مطالعه کتاب درسی اقتصاد به همراه کتاب اقتصاد مهر و ماه

عربی اختصاصی :

کتاب عربی اختصاصی خیلی سبز

روانشناسی:

کتاب درسی بهمراه خیلی سبز

علوم اجتماعی :

کتاب درسی بهمراه کتاب آبی کانون

جامعه شناسی:

کتاب درسی بهمراه کتاب میکرو طبقه بندی گاج

فلسفه و منطق:

کتاب درسی بهمراه سفید گاج یا خیلی سبز

تاریخ و جغرافیا:

متن کتاب درسی رو بخونید به همراه کتاب تست گاج یا خیلی سبز

ادبیات اختصاصی :

برای ادبیات اختصاصی ابتدا کتاب درسی رو مطالعه کنید و برای تست زنی هم از کتاب گاج استفاده کنید.برای یادگیری مبحث عروض و قافیه کتاب ادبیات سال چهارم انسانی گاج سبز رو استفاده کنید.

بهترین منابع کنکور 96 هنر

کنکور هنر منابع بسیار زیادی داره و خیلی از منابع آزاد هستن.از جمله انشارات خوب در کنکور هنر مبتکران ، راه اندیشه و مشق هنر هستن

درک عمومی هنر : هنر در گذر زمان از هلن گاردنر – تاریخ هنر کمبریج – خلاصه تاریخ هنر از پرویز مرزبان

ترسیم فنی : رسم فنی عمومی از احمد متقی‌پور – سعید درویش انتشارات منشور دانش

خلاقیت تصویری تجسمی : مبانی هنرهای تجسمیتالیف غلامحسین نامی – مبانی‌ طراحی‌گرافیک از آرمین هیوفمن

خلاقیت موسیقی : تئوری موسیقی از مصطفی کمال پور تراب – ساز شناسی از پرویز منصوری

خلاقیت نمایشی : تاریخ سینما از مسعود مهرابی

خواص مواد : آیندگان

بهترین منابع کنکور 96 منحصرا زبان

برای کنکور منحصرا زبان منابع درسی خاصی از طرف آموزش و پروش معرفی نشده و میشه گفت هر کتابی که برای زبان عمومی استفاده میشه کنکور منحصرا زبان هم میتونهمورد استفاده قرار بگیره.

کتاب های مناسب برای کنکور منحصرا زبان

کتاب 504

oxford grammar practice

grammar digest

کتاب زبان تخصصی مبتکران

منبع : سبزتدریس

سهمیه های ایثارگران و رزمندگان

سهمیه های ایثارگران و رزمندگان
با توجه به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، گزینش داوطلبان واجد شرایط براساس این قانون انجام می گیرد.

ایثارگران: همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان با جانبازی 25 درصد به بالا، جزو سهمیه ایثارگران محسوب می شوند و تـابع ضـوابط مربوط بـه سهمیه ایثارگران هستند. ظرفیت اختصاصی برای این دسته از داوطلبان 20 درصد از ظرفیت هر کدرشـته محـل است و حدنصاب نمره این داوطلبان 80 درصد نمره گزینش آزاد برای تمامی رشته های تحت پوشـش وزارت بهداشت (رشته هایی که در دانشگاههای علوم پزشکی ارائه می شوند) و 70درصد نمره گزینش آزاد برای سایر رشته هاست.

رزمندگان: رزمندگان (با حداقل شش ماه حضور در جبهه) جزو سهمیه رزمندگان محسوب شده و تابع ضوابط مربوط به سهمیه رزمندگان هستند. حدنصاب نمره برای این داوطلبان 75 درصد نمره گزینش آزاد در رشته محل مورد نظر است.

خانواده شهدا: پدر، مادر، خواهر و برادر شهید جزو سهمیه خانواده شهدا محسوب شده و تابع ضـوابط مربوط به سهمیه خانواده شهدا هستند.

داوطلبان مشمول سهمیه رزمندگان سپاه پاسداران و وزارت جهاد کشاورزی از سـال 1368 به بعد و داوطلبان مشمول سهمیه های رزمندگان و ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال 1376 به بعد، فقط یکبار می توانند با استفاده از سهمیه مربوط در رشته های تحصیلی دوره روزانه پذیرفته شوند. این داوطلبان مجاز به استفاده مجدد از سهمیه نیستند.

داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران در دوره های نوبت دوم (شـبانه)، پیام نور، غیرانتفـاعی، نیمه حضوری، مجازی و پردیس های خودگردان آزمون سراسری پذیرفته شوند، در صـورت انصراف از قبولی اولیه، منحصراً یک بار دیگر مجاز به استفاده از سهمیه مذکور خواهند بود.

سهمیه بهیاران
مطابق ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای شماره 1، دارندگان دیپلم بهیاری مورد تأیید آمـوزش و پرورش که بند 24 تقاضانامه ثبت نامی را علامتگذاری کرده اند، چنانچه مجاز به انتخاب رشته شـده باشـند، در صورت انتخاب کدرشته های پرستاری با نمره کل زیرگروه یک گروه آزمایشی علوم تجربـی که رشـته پرستاری در این زیرگروه قرار دارد و احتساب با تأثیر مثبت نمره درس تخصصی بهیاری با ضریب 4 گزینش خواهند شد. ضمناً گزینش این گونه داوطلبان برای سایر رشـته ها با نمره کل بدون احتساب دروس تخصصی بهیاری خواهد بود.

سهمیه آموزگاران
حدود 80 درصد از ظرفیت رشته راهنمایی و مشاوره به سهمیه آموزگاران وزارت آموزش و پرورش اختصـاص می یابد.

سهمیه مناطق محروم
40 درصد ظرفیت هر یک از کد رشته های دوره روزانه 9 استان محروم شامل استان های (ایـلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویـه و بویراحمـد، لرسـتان، هرمزگان) به داوطلبان بومی خود این استان ها اختصاص دارد.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور تأمین نیروی متخصـص اسـتان هـای ایـلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان،کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمـد، لرسـتان و هرمزگان در رشته های مورد نیاز برحسب نظر استانداری های این استانها و بـه تعـداد 500 نفر به نسبت شانس قبولی هر یک از استانها در دانشگاهها تقسیم می شوند.

سوالات متداول امریه سربازی 95 – 96

سوالات متداول امریه سربازی 95 – 96

پرسش: من ترم اخر کارشناسی ارشد صنایع غذایی کنترل کیفی هستم و تقریبا 5-6 ماه دیگه درسم رو تموم میکنم راهنمایی میخواستم درمورد گرفتن امریه که از الان بهتره اقدام کنم یا هنوز زود است یا اصلا شانسی هست با این شرایط موجود؟

پاسخ: از الان فقط دنبال جمع آوری اطلاعات باش و ببین کجا به رشته تحصیلی شما نیاز دارن و چه زمانی و به چه تعداد جذب میکنن. سعی کن از الان رایزنی ها را شروع کنی تا موانع را بشناسی. قطعاً شانس برای امریه شدن داری

پرسش: من دی ماه سال 94 اعزام به خدمت شدم (نیروی زمینی ارتش)، و بعد از تمام شدن دوره اموزشی در مقطع فوق لیسانس ثبت نام کردم. آیا امکان اینکه بعد از تمام شدن مقطع فوق لیسانس امریه بگیرم وجود دارد؟

پاسخ: چون کد ارتش خوردی بعد از فوق لیسانس هم دوباره همون جا میفتی احتمالاً جاهایی که سرباز از سپاه و نیرو انتظامی امریه میکنن نمیتونی امریه بشی ولی جاهایی که از ارتش میگیرن میتونی.

پرسش:سازمان مسکن و شهرسازی بهم قول تیرماه امسال رو داده و گفته تا تیرماه باید مدارک رو براشون ارسال کنم. الان من دفترچه رو پست نکردم، می خواستم بدونم باید چیکار کنم.

پاسخ: اگر اونا قطعاً لازمت دارند و برای برج 4 است، آخر فروردین دفترچه بفرست و تاریخ اعزام را بزن تیرماه.

پرسش:من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته عمران- خاک و پی هستم بجز وزارت و مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن به نظرتان کدام  ارگانها پذیرش ما رو دارند. در ضمن من 5 ماه کسری خدمت از بسیج دارم! ایا پذیرش میکنند چون حداقل پذیرش کسری برای امریه 3 ماه است

پاسخ:

بله خیلی جاها میتونید امریه بگیرید مثلاً وزارت نفت، قرارگاه سازندگی خاتم و تمام موسسات زیرمجموعه آن. آلان تمام پروژه های عمرانی کشور دست قرارگاه خاتم و موسسات آن است و رشته شما هم جزئ اولویت های آنهاست
حتماً یه سر به سایت وزارت نفت بخش نیروی انسانی و سایت قرارگاه خاتم بخش نیروی انسانی بزنید.
ضمن اینکه امریه محدودیتی برای کسری نداره هر کی هم گفته، اطلاعی در این زمینه نداشته. هر جا خواستی امریه بشی نگو که کسری داری چون ربطی به اونا نداره.

پرسش: من می خواهم دفترچه اعزامم را به مدت 6ماه به تاخیر بیندازم چه کار کنم؟ دفترچه را ارسال کردم

پاسخ:راستش تا دو ماه را من اطلاع دارم که میشه و لی بیشترش را میتونید از طریق استراحت پزشکی انجام بدین.

ولی بازم تحقیق کنید

پرسش:میخوام راجع به امریه گرفتن
تو یکی از موسسه های آموزش عالی مدرک کارشناسی گرفتم تو رشته آی سی تی البته دوره کاردانی الکترونیک خوندم
سابقه کار مرتبط با رشته ام هم دارم
متولد هفتادم هستم
معدلم چهارده و خورده ایه اما
من چجوری و به کجا اقدام کنم به نظر شما؟؟؟
اگه میشه یکم منو راهنمایی کنید ممنون میشم
چون کسی نیست که راهنماییم کنه بند پ هم ندارم
می خواهم که به جای خدمت سربازی امریه بگیرم تا پیشرفت کنم از نظر علم و کار

پاسخ:

بستگی داره کدوم دانشگاه بودی…
ولی اگر پارتی ندارید باید پیگیر باشید یعنی اینقدر به سازمانهایی که میتونید در آنها امریه بشید بچسبید که بگیرنتون. مثلا با نامه نگاری های مکرر و ملاقات حضوری با مسئولین سازمان مربوطه
البته راههای مختلف را باید امتحان کنید میتونید از نماینده مجلس نیز کمک بگیرید.
در تمام این مراحل ضمن پیگیر بودن باید محترمانه برخورد کنید.

پرسش:
سلام . من لیسانس مهندسی صنایع دارم میگیرم تا سه چهار ماه دیگه انصافا تو چهار سال لیسانس هم چیز خاصی که ببتونم باهاش کار کنم را از روی تنبلی یاد نگرفتم و فقط خواستم اول مدرکم را بگیرم و درسهام و پاس کنم معدل کلم چهارده و بیست صدم هست خواستم بدونم به کسی مثل من امریه داده میشه؟ خواهش میکنم کمکم کنید حتی اگه یه کار اداری هم بدن راضیم برام مهم نیست فقط میخوام امریه بگیرم و سابقه کار داشته باشم ممنون میشم راهنماییم کنی .

پاسخ: میتونید امریه بگیرید ولی باید خودت پیگیری کنی، به ادارات مختلف در استانتون مدام سر بزن و ببین چه زمانی امریه میگیرن. مثل صنایع و معادن، استانداری، کمیته امداد، اداره اوقاف و…

پرسش:ممنون رفیق خدا خیرت بده راستی اگه موفق شدم اموزشی حتما باید برم یا دیگه لازم نیست ؟ و این که باید متاهل باشم ؟ به خدا زن نمیدن

پاسخ:
خواهش، اگه آموزش تکمیلی بسیج (برگ سبز) رفته باشید آموزشی لازم نیست. من که مجرد بودم گرفتنم شما هم حتماً میتونید.

پرسش: من دانشجوی ارشد هوش مصنوعی دانشگاه خوارزمی هستم و به تازگی دفاع کردم و دنبال جایی برای اخذ امریه برای خدمت سربازی میباشم. خواستم از شما که تجربه در این زمینه دارید پرسش کنم که آیا مراکز پژوهشی هم وجود دارند که امریه بدهند؟ چون هدف من این است که در این دو سال، یک کار علمی پژوهشی انجام بدهم. اما تا اونجایی که من بررسی کردم، بیشتر مراکز و ارگانهای دولتی بودند. مرکز پژوهشی ای پیدا نکردم. ممنون میشم اگر بتونید راهنماییم کنید.

پاسخ:

با توجه به اینکه بعد از اتمام این دوره چند ساله اگه عملکرد خوبی داشته باشین جذب میشین ارزششو داره، ضمن اینه طی این مدت تا اونجا که من شنیدم حقوق هیات علمی میدن.
دوستم لیسانسش دانشگاه صنعتی اصفهان و ارشدش صنعتی شاهرود بود. در یکی از دانشگاههای بوشهر امریه شده نمیدونم آزاد یا خلیج فارس.

پرسش: باعرض سلام من فارغ التحصیل مهندسی شیمی دانشگاه ازاد و هم چنین کارشناسی ارشد مهندسی صنایع هستم باتوجه به تاریخ فارغ التحصیلی من که اذر ۹۲ هست کجارو پیشنهادواسه امریه گرفتن پیشنهادمیدین که خیالم راحت باشم

پاسخ:

سلام دوست عزیز
نمیتونم جای خاصی را به صورت قطع پیشنهاد بدم ولی شما میتونید در وزارت نفت (شامل شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی)، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور ، وزارت صنعت، معدن، تجارت و… امریه بگیرید.

پرسش:

من هنوز دفترچه خدمتمو پست نکردم . برای امریه هم نظام وظیفه رفتم جواب درستی به من ندادن .
مدرک تحصیلی من لیسانسه که طبق گفته پلیس + 10 ماه های زوج تاریخ اعزام من هست برای امریه با اداره کل کمیته امداد صحبت کردم . گفتند امریه قبول میکنن ولی گفتن 3 ماه باید به ما مهلت بدین . می خوام بدونم روال اداری یعنی همون جوابش که موافقت میکنن یا نه چقدر طول میکشه تا بیاد ؟
یه موضوع دیگه میخواستم مطمن بشم که اونایی که تحت پوشش کمیته امداد هستن تو گرفتن امریه بهتر یا نه ؟
پاسخ:

اگه هنوز وقت داری ببین سازمانی که میخوای درش امریه بشی چه ماهی مورد نظرشه بعد دفترچه بفرست میتونی 2 ماه هم تمدیدش کنی
اگه تحت پوشش هستی برات یک پوئن مثبته و کمینه امداد راحت تر قبولت میکنه

سه اصل نحوه مطالعه زیست

سه اصل نحوه مطالعه زیست

اصول مطالعه زیست شناسی عبارت اند از:

الف)عمیق خواندن

ب)مفهومی خواندن

ج) ترکیبی خواندن

 

عمیق خواندن درس زیست شناسی:

خیلی ها و حتی کسانی که مدعی اند که بهترین مشاور هستند تفاوت بین “مفهومی خواندن” و “عمیق خواندن” را نمی دانند.اجازه دهید با یک مثال از کتاب درسی زیست موضوع را برای شما روشن کنم.

بعنوان مثال در فصل ۵ سال دوم درباره حشرات میخوانیم که«سیستم تنفسی حشرات از تعدادی لوله های درونی به نام نای تشکیل شده است. شاخه های نای در سراسر بدن منشعب هستند. تبادل گازهای تنفسی از طریق این انشعابات با سلولهای بدن به طور مستقیم و بدون نیاز به همکاری دستگاه گردش مواد صورت میگیرد». خب بیایید با هم این قسمت از کتاب درسی را از نظرعمین خواندن بررسی کنیم. ببنید بچه ها دانش آموزان تجربی باید زمانی که با اینچنین متن های پر محتوایی در کتاب درسی خود برخورد می کنند باید بصورت خیلی عمین آن را بخوانند.

حالا این گفته ها به چه معناست؟ ببنید در متن کتاب ریست اشاره شده “تعدادی لوله درونی” یعنی دانش آموز دقیقا باید با طرزتفکر طرح کننده سوال به متن کتاب درسی نگاه کند.احتمال دارد طراح بخواهد به جای واژه “درونی” واژه “بیرونی” را قرار دهد در این صورت فردی که متن را به دقت نخوانده باشد در چنین تله هایی می افتد.یا بطور مثال گفته است لوله ها….دقت کنید حتی شما باید دقیقا به این “ها” نیز توجه کامل داشته باشید. ممکن است طراح بخواهد به جای “لوله ها” بگوید “یک لوله درونی”. ممکن است ابتدا برای شما این شیوه مسخره و یا حتی کسل کننده باشد.ولی شما اگر میخواهید نتیجه بگیرید باید چنین نگرشی را نسبت به درس زیست شناسی به یک شیوه تبدیل کنید. همچنین در عبارت بالا توجه به واژه های “نای” – “در سراسر بدن” – “به طور مستقیم” و نیز “بدون نیاز به همکاری دستگاه گردش مواد” خیلی خیلی مهم است.

 

شما میتوانید در زمان مطالعه با بکارگرفتن خودکار های رنگی گوناگون آنها را مشخص کنید. بطور مثال برای قید ها رنگ قرمز،برای اشکال و زیر نویس های آنها رنگ سبز و برای متن کتاب درسی و توجه به واژه های این شکلی نیز رنگ صورتی را انتخاب کرده و هایلایت کنید. اکنون شما با به انجام رساندن این مرحه اصل اول را رعایت کرده اید.

اصل دوم مفهومی خواندن:

خب حالا مفهومی خواندن زیست یعنی چه؟

احتمالا طراح سوال بخواهد متناسب  با این مطلب تستی را طرح کند که یکی از گزینه های آن اینگونه باشد: در ملخ،،هموگلوبین گاز اکسیژن را به ماهیچه های عقبی میرساند. فردی که بطور عمیق درس را مطالعه کرده باشد متوجه خواهد شد که این گزینه غلطی است. بخاطر اینکه گفته است هموگلوبین اکسیژن را حمل میکند. در صورتی که گفتیم سیستم گردش مواد دخالتی در تنفس جانور ندارد بنابراین…. شما با انجام دادن این مرحه اصل دوم را نیز به پایان رسانده اید.

اصل سوم ترکیبی خواندن:

چگونه بصورت ترکیبی مطالعه کنیم؟

شما که واژه “حشرات” را شنیده اید باید روی تمام نکته های ترکیبی آن هم کار کنید که عبارتنداز:داشتن گردش خون باز +فراوان ترین و موفق ترین جانوران در طول تاریخ زمین+دفع اوریک اسید و…..با رعایت  کردن این سه اصل و همینطور مرور های پی در پی میتوان یک صدر فوق العاده بالا بدست اورد.نکته دیگر اینکه اصلا و ابدا در مطالعه زیست زیاده روی نکنید.یعنی دانش آموزان زیادی هستند که وقت ریاضی و فیزیک و عربیشون را میگذران روی  درس زیست و این یک اشتباه محض است.