مشاوره تحصیلی سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

مشاوره تحصیلی سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور

1-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل پزشکی در خارج از کشور با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

.

این روزها با بالا رفتن تب و تاب کنکور در بین داوطلبان ، مخصوصا داوطلبان رشته تجربی، رقابت بر سر قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی بسیار بالا گرفته.رقابت نه فقط بین داوطلبان و کنکوری ها بلکه افرادی را هم شامل می شود که قبلا تحصیلات خود را در رشته ای متفاوت به پایان رسانده و قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را به صورت مجدد نیز دارند.البته با کمی دقت و آگاهی دلیل این همه رقابت را می توان دریافت.

درآمد مناسب و شخصیت اجتماعی پزشکان در ایران عامل بسیار موثر و مهمی برای رقابت بر سر رشته های پزشکی و پیراپزشکی است که حتی باعث شده ذهن داوطلبان از تحصیل در داخل کشور نیز فراتر رشته و برای پوشیدن لباس سفید پزشکی به فکر تحصیل در خارج از کشور بیفتند.در این مقاله سعی میکنیم ابعاد مختلف تحصیل پزشکی در خارج از کشور را بیشتر و اصولی تر توضیح دهیم.

 

توجه به هزینه تحصیل پزشکی در خارج از کشور

هرینه تحصیل پزشکی خارج از کشور برای هر کشوری متفاوت است، به گونه ای که برای هزینه های جاری هر کشور می توان یک رده بندی ارائه داد که در صدر آن کشور های انگلستان آمریکا ، استرالیا و در رده های پایین تر کشور اتریش و آسیای شرقی قرار دارد.حدود هزینه سالانه برای تحصیل پزشکی در کشور های پر هزینه مانند آمریکا و استرالیا در حدود 16000 دلار در سال یا به عبارتی 55 میلیون تومان بصورت سالانه می باشد(که در دانشگاه های مختلف مبالغ متفاوت است). البته این رقم می تواند مبلغ بالا و قابل توجهی برای عموم مردم باشد که علاوه بر این هزینه، هزینه ای برای گذران زندگی نیز مورد نیاز است. به خاطر داشته باشید که با توجه به کمک هزینه هایی که برخی از کشور ها برای دانشجویان در نظر می گیرند میتوان تا حدی از میزان هزینه ها کاست.

هزینه های گفته شده در بالا برای یکی از پر هزینه ترین کشور های دنیاست و طبیعتا این رقم در کشور های مختلف بسیار متفاوت و کمتر است.

برای انجام  ثبت نام کنکور سراسری و مشاوره در امور ثبت نام کنکور سراسری 97 نیز می توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

 

قوانین وزارت بهداشت برای تحصیل پزشکی خارج از کشور

داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور حتما باید موارد زیر رعایت شده باشد.

1-شرکت در امتحان پیش کارورزی برای متقاضیانی که مدرک آنان توسط کارشناسان اداره کل دانش آموختگان تایید شده است الزامی میباشد.

2.جهت شرکت در امتحان کارورزی درصورتی که طول دوره تحصیلی (علوم پایه و بالینی) متقاضیان از 6 سال کمتر باشد،متقاضیان ملزم به طی کردن این دوره خواهند بود.

3-متقاضیان توجه داشته باشند که طول دوره تحصیلی در مقطع دکترای پزشکی عمومی حداقل شش سال است که 2 سال مربوط به دوره علوم پایه و 4 سال مربوط به دوره بالینی میباشد.

4-باتوجه به اینکه کمیسیون ارزشیابی پزشکی بخش های آموزشی دوره تحصیلی را تعیین میکند،بدین ترتیب دانش آموختگان رشته پزشکی عمومی در صورت قبولی در یکی از امتحانات زیر از شرکت در امتحان پیش کارورزی معاف میباشند .ضمن اینکه این امتحانات تعیین کننده ی مدت زمان لازم جهت حضور در دوره طرح میباشد .لازم به ذکر است که مدت زمان لازم در دوره کارورزی در مقطع پزشکی عمومی حداقل 18 ماه میباشد. 

1- قبولی در امتحانات ECFMG  یا USMLE  آمریکا و کانادا      2-قبولی در PLAB رشته پزشکی انگلستان      

3– قبولی درکنکور انترنی فرانسه                                    4-قبولی در امتحانات نهایی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت

توجه داشته باشید که برخی از دانش آموختگان رشته پزشکی در خارج از کشور از گذراندن دوره کارورزی به مدت 18 ماه معاف میباشند البته به صورت مشروط .همچنین دانش آموختگان ملزم به گذراندن 3 ماه دوره کارورزی در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی ایران درصورت آشنایی با نظام آموزشی بهداشتی درمانی کشور ایران هستند.

قابل توجه دانشجویان پزشکی در کشورهای شرق اروپا و آسیای مرکزی

دانش آموختگان کشورهای بلوک شرق سابق به استثنای مجارستان ،کشورهای مشترک‌ المنافع و رومانی  پس از به اتمام رسیدن سال دوم و یا سوم تحصیلی میبایست در صورت شرکت در امتحانات بعدی حتما در امتحان جامع علوم پایه شرکت کرده و قبولی کسب نمایند و دوره های تکمیلی را بگذرانند.همچنین دانشجویان در صورت عدم شرکت و یا پذیرفته نشدن در امتحان علوم پایه، امکان تشکیل پرونده دانشجویی جهت انتقال و یا استفاده از تسهیلات قانونی را نخواهند داشت .

1-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1

کشور های مورد تایید برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور

متاسفانه عده ی زیادی از داوطلبان به امید کسب مدرک و تحصیل پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور با اشتیاق و عجله فراوان اقدام به مهاجرت و ثبت نام در دانشگاه ها می نمایند اما نکته ی قابل توجه این است که تعدادی از دانشگاه های کشورهای آسیایی و حتی اروپایی قاقد اعتبار کیفیت آموزشی هستند و عملا سطح مهارت دانشجویان را ارتقاء نمیدهند. به همین دلیل این دسته از دانشجویان پس از چند سال تحصیل در دانشگاه به محض بازگشت به وطن درصورت ارائه مدرک تحصیلی جهت شروع به کار، با عدم صلاحیت مدرک تحصیلی از سوی وزارت بهداشت مواجه می شوند. بنابراین توصیه و تاکید ما به آن دسته از داوطلبان که قصد ادامه تحصیل پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور را دارند این است که قبل از اقدام به مهاجرت از اعتبار دانشگاه مورد نظر و تایید آن از سوی وزارت بهداشت جهت تحصیل آگاهی لازم را بدست آورند. بدین ترتیب فهرستی از دانشگاه های تایید شده را در اختیارتان قرار خواهیم داد.به خاطر داشته باشید که این فهرست ممکن است هرساله دچار تغییراتی شود.

اکثر دانشگاه های کشورهای شناخته شده ای مثل انگلستان ،آمریکا، آلمان، اتریش، استرالیا، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، کانادا، هلند، سوئیس، سوئد جزو دانشگاه هایی هستند که مورد تایید وزارت بهداشت میباشد.

همینطور برخی از دانشگاه های کشور های ایرلند شمالی و جنوبی، اسلواکی، پاکستان،روسیه، سنگاپور، لهستان، ترکیه، بنگلادش،سوریه، مالزی، مجارستان، فنلاند،چک، دانمارک، هندوستان،هنگ کنگ، نیوزیلند، لیبی، قبرس به صورت مشروط جزو کشورهای مورد تایید وزارت بهداشت میباشند.

 

مدرک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور چیست

به طور کلی برای پذیرش رشته های پزشکی دانشگاه های خارج از کشور می توان از دوره دکتری عمومی و یا دکتری اختصاصی اقدام کرد.برای ورود به دوره دکتری عمومی نیاز به مدرک پیش دانشگاهی و برای دکتری خصوصی نیازمند مدرک کارشناسی در رشته های علوم پایه می باشد.مدرک زبان IELTS و TOEFL هم از موارد ضروری برای تحصیل در کشور هایی است که تدریس در آنها به زبان انگلیسی صورت میگیرد.رزومه علمی مناسب ، تالیفات ، تحقیقات و مقالات مرتبط هم قطعا تاثیر مناسبی در روند کلی کار خواهند داشت.

 

 

معایب و مزایا تحصیل پزشکی در خارج از کشور

شاید مهمترین دلیل مهاجرت داوطلبان جهت تحصیل پزشکی خارج از کشور ، رقابت کنکور باشد. کنکور به خودی خود برای بسیاری یک قول است و رشته پزشکی هم یکی از پر رقابت ترین رشته های ایران محسوب می شود بنابراین فکر فرار از این قول ممکن است به ذهن بسیاری برسد.تحصیل پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور هم شرایط خاص خود را دارد و راه برای همه باز نیست. هزینه های بالا برای تحصیل رشته پزشکی خارج از کشور را می توان در صدر مشکلات قرار داد و همینطور تسلط به زبان دانشگاه مربوطه هم باید از قبل پیش بینی و آموزش داده شود.ناگفته نماند که مشکلات دریافت ویزا ، پیدا کردن محل مناسب زندگی ، کار مناسب و … هم باید مورد توجه قرار گیرند.برای تدریس خصوصی عربی با بهترین مدرسان درس عربی در تهران تماس بگیرید

 

 

مقایسه هزینه تحصیل پزشکی در خارج از کشور با ایران

تصویری از جدول هزینه های دانشگاه های پردیس خودگردان و سایر دانشگاه های خارجی قرار داده شده که با توجه به آن اختلاف زیادی میان هزینه های تحصیل پزشکی در داخل و خارج کشور مشاهده می شود.تحصیل در ایران با وجود افزایش شهریه در سال های اخیر در دانشگاه های پردیس خودگردان و مازاد ظرفیت دانشگاه آزاد، باز هم یکی از ارزان ترین دوره های تحصیل پزشکی است.

%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1

%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-1

منبع: تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 96

شرایط و تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 96


.

ثبت نام کنکور سراسری یکی از مهم ترین اتفاقات تحصیلی کشورمان می باشد که هر ساله با توجه به اطلاعیه ها و قوانین جدیدی که در این باره تصویب می شود سوالاتی را در ذهن داوطلبان ایجاد می کند و گاها با عث اظطراب آنها میشود.اگر از حالا به فکر ثبت نام کنکور سراسری 96 و نحوه برگزاری آن هستید به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کرده تا از آخرین اطلاعات دراین زمینه آگاه شوید.

همچنین این مطلب به مرور زمان بروز رسانی شده و آخرین مطالب مرتبط با کنکور سراسری 96 به آن اضافه خواهد شد.

 

توضیحاتی مختصر درباره ثبت نام کنکور سراسری

نام نویسی کنکور سراسری هرساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور و تحت نظر وزارت علوم انجام شده در گروه های آزمایشی تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان و همچنین رشته های فنی و حرفه ای جهت پذیرش داوطلبین در دانشگاه های دولتی و سایر دانشگاه ها برگزار می شود.

آزمون سراسری که ماهیتی چهار گزینه ای دارد برای ورود به دانشگاه و رشته مورد علاقه حداقل 70 درصد موثر است، 30 درصد باقیمانده هم تاثیر معدل در کنکور و نمرات نهایی و پیش دانشگاهی شما تعیین می کند.که امسال قرار شده تاثیری قطعی معدل و نه مثبت داشته باشد.لطفا به این نکته توجه نمایید، “تاثیر قطعی” یعنی اگر در مقطع سوم دبیرستان هستید کاملا هوشیار باشید که نمرات نهایی خود را از دست ندهید.دست کم 25 درصد از کنکور شما را نمرات نهایی و 5 درصد را نمرات پیش دانشگاهی شما تعیین میکند.

هرساله با برگزار شدن این آزمون عده ی زیادی از داوطلبین جهت ادامه تحصیل به آن جلب می شود.این آزمون تنها یک مرتبه در سال برای 5 گروه آزمایشی علوم ریاضی ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، زبان های خارجه و هنر به صورت مجزا انجام می شود.

نکته مهم : به خاطر داشته باشید که 2 آزمون هنر و زبان به صورت شناور هستند، یعنی یک داوطلب تجربی، ریاضی و انسانی در عین اینکه در آزمون سراسری رشته خودش شرکت می کند ، می تواند در یکی از آزمون های هنر و زبان و یا هردو نیز شرکت کند.

 

زمان و تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 96

در سال 95 هنوز تاریخ دقیقی برای ثبت نام کنکور سراسری 96 اعلام نشده است.طبق اطلاعیه ای که در سال قبل (94) منتشر شده بود تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 95 از 19 تا 28 بهمن ماه 94 بوده که این تاریخ برای امسال صدق نمیکند اما طبق روال سال های قبل می توان گفت تاریخ ثبت نام امسال در بهمن ماه خواهد بود اما تغییر زمان نیز محتمل است.البته به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات دقیق و بروز درباره تاریخ شروع این ثبت نام و اطلاعیه های مرتبط با آن در کانال تلگرام سبزتدریس عضو شوید تا جزو اولین نفراتی باشید که از آخرین اطلاعیه های تحصیلی در این خصوص باخبر می شوید.همچنین دفترچه های راهنمای ثبت نام کنکور سراسری سال های گذشته برای اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام کنکور سراسری در لینک های زیر قابل دانلود است.

دانلود دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 95

دانلود دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 93

 

مراحل ثبت نام کنکور سراسری 96

ثبت نام کنکور سراسری امسال هم مانند هر سال بصورت مجازی و از طریق اینترنت صورت می پذیرد.شما داوطلبان برای انجام ثبت نام در وهله اول باید در تاریخ ثبت نام که در کانال تلگرام سبزتدریس اعلام خواهد شد، وارد سایت سنجش آموزش کشور شوید و کارت اعتباری برای ثبت نام در کنکور سراسری 96 را تهیه کنید.گفتنی است که مبلغ مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری سال قبل 18 هزار تومان بوده که این مقدار احتمالا در سال جدید بیشتر خواهد شد و همچنین در صورت تمایل در کنکور های هنر و زبان باید برای هرکدام جداگانه این مبلغ را پرداخت کنید.بخاطر داشته باشید شما فقط می توانید در یکی از 3 رشته ی تجربی ، انسانی و ریاضی شرکت کنید.

 

شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور سراسری 

تمامی داوطلبان برای ثبت نام کنکور سراسری 96 باید مدرک پیش دانشگاهی داشته باشند.بار ها سوال شده که آیا با داشتن دیپلم میتوانیم در کنکور شرکت کنیم؟ که پاسخ منفی است.

شرکت در کنکور سراسری بدون قید و شرط نیازمند مدرک پیش دانشگاهی می باشد.

نکته ای دیگر که از مشاوران سبز تدریس مورد پرسش قرار می گیرد و لازم میدانیم در اینجا توضیح دهیم درباره مدرک پیش دانشگاهی مورد نظر برای کنکور است.اگر فردی در مدرسه رشته انسانی شرکت کرده باشد می تواند کنکور ریاضی یا تجربی هم بدهد… به طور کلی با هر مدرک پیش دانشگاهی که داشته باشید می توانید در هر کنکوری شرکت کنید.

کنکور هنر و کنکور زبان هم که شناور است و میتوانید در هر دو آنها در کنار کنکور اصلی خود شرکت کنید.

 

تغییرات احتمالی در ثبت نام کنکور 96 چیست

طبق اطلاعیه سازمان سنجش طرح تاثیر معدل در کنکور سال 96 در قبولی شرکت کنندگان به تصویب رسیده.جزئیات این طرح بدین شرح میباشد که جمع نمرات (معدل) سال سوم دبیرستان تاثیر 25 درصدی قطعی بر روی کارنامه قبولی شرکت کنندگان خواهد داشت. همچنین امکان افزایش این درصد از تاثیر معدل در سال 96 رو به افزایش است به گونه ای که تاثیر 40 درصدی را هم میتوان متصور شد.در نتیجه ی افزایش درصد تاثیر معدل، سطح کیفی امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان در راستای این تصمیم افزایش می یابد. بنابراین دانش آموزان پایه سوم دبیرستان که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند میبایست نیمی از تلاش جهت قبولی در کنکور را معطوف به بالا بردن معدل در پایه ی سوم دبیرستان نمایند.

بهتر است این موضوع را نیز یادآور بشویم که مانند چند سال اخیر ثبت نام کنکور سراسری و آزاد در 2 تاریخ متفاوت انجام میشود و ثبت نام کنکور آزاد بعد از سراسری است.اما آزمون های ارزشیابی و کنکور آنها یکسان است.

 

زمان اعلام نتایج کنکور پس از ثبت نام کنکور سراسری

طبق روال هرساله اعلام نتایج اولیه در مرداد ماه میباشد و داوطلبین میتوانند در صورت مجاز شدن اقدام به انتخاب رشته نمایند همچنین نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور داوطلبین حدودا یک ماه پس از انجام انتخاب رشته اعلام خواهد شد.همچنین برای آن دسته از داوطلبانی که در انتخاب رشته قبول نمی شوند انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برقرار میشود که تاریخ آن هم معمولا در اواخر مهر و اوایل آبان ماه می باشد.

منبع : ثبت نام کنکور سراسری 96

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری طی سال های اخیر تبدیل به یک فرصت مناسب برای داوطلبانی شده است که به هر عنوانی از انتخاب رشته خود راضی نبوده اند و یا با اشتباه در انتخاب رشته و رعایت نکردن اولویت های انتخاب رشته دچار مشکلاتی شده و مجبورند به دانشگاهی بروند که علاقه ای به آن ندارند.پس این دسته از داوطلبان با توجه به شرایطی که پیش روی خود می بینند تصمیم به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت میگیرند که تصمیم کاملا درستی است.مشاوران مرکز سبزتدریس حتی به آن داوطلبانی که در انتخاب رشته خود موفق شده اند و نتیجه مطلوبی بدست آورده اند هم توصیه میکنند که دوباره شانس خود را امتحان کنند.شاید شما هم جزو افرادی باشید که در رشته دلخواه خود قبولی  گرفته اید اما دانشگاه خود را نمی پسندید.فرصت را از دست ندهید! در رشته ی مورد نظر خود و در دانشگاه مورد علاقه انتخاب رشته کنید و منتظر نتایج باشید، حتی اگر قبول نشوید چیزی را از دست نخواهید داد.

 

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95

در سال 95 تاریخ دقیق از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای شروع انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95 اعلام نشده است اما بر اساس تاریخ های اعلام شده در سال قبل، در آخرین روز های ماه مهر و یا اوایل آبان ماه باید منتظر شروع این تکمیل ظرفیت باشیم.البته در صورت اعلام تاریخ دقیق می توانید در کانال تلگرام سبزتدریس اطلاعات جدید را بدست آورید.

 

رشته های ارائه شده در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95

برای بیشتر داوطلبان، مخصوصا داوطلبان تجربی یک سوال بزرگ دیگر در این میان مطرح است که آیا رشته های پزشکی ،پرستاری ، دندان پزشکی و… هم در این تکمیل ظرفیت ارائه می شود یا خیر؟ با توجه به دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری سال های گذشته رشته های پیراپزشکی زیادی مانند مامایی ، هوشبری ،اتاق عمل و… بر اساسسوابق تحصیلی ارائه شده است.این رشته های پیراپزشکی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور بوده اند و دارایآزمون مصاحبه و شرایط خاصی هستند که در انتخاب آنها باید حتما به آنها توجه ویژه داشت.دفترچه تکمیل ظرفیت 3 رشته ریاضی ، تجربی و انسانی برای سال 94 در زیر قرار داده شده و می توانید آنها را دانلود نمایید و به محض قرار گرفتن دفترچه های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری سال 95 می توانید آنها را در کانال تلگرام سبزتدریس دانلود کنید.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ریاضی 94

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری تجربی 94

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری انسانی 94

 

شرایط شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95 چیست

تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری 95 شرکت کرده باشند می توانند در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95 هم شرکت کنند.دقت نمایید که تفاوت اصلی تکمیل ظرفیت کنکور آزاد با سراسری در نحوه ارزشیابی در انتخاب رشته است.در کنکور سراسری معمولا قبولی در رشته محل ها بر اساس سوابق تحصیلی است و نه رتبه و تراز کسب شده.

 

توصیه های مهم در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

بر اساس آماری که سازمان سنجش ارائه کرده درصد بسیار بالایی از داوطلبان انتخاب رشته خود را در کافی نت ها انجام می دهند که این موضوع باعث جا به جایی در عکس ارسالی آنها میشود و به عکس شخص دیگری به جای عکس آنها قرا میگیرد و باعث مشکلات بسیاری برای آنها می شود.

همچنین دیده شده به دلیل عدم آگاهی از نمرات و معدل عددی به اشتباه در این فیلد ها وارد میشود که سازمان سنجشتوصیه اکید درباره این موضوع داشته که این اعداد به درستی وارد شوند.

موضوع دیگر شیوه انتخاب رشته می باشد که گاها بر اساس رتبه داوطلب انجام میشود. باید توجه داشته باشید که اگر کلمه “صرقا بر اساس سوابق تحصیلی” در این تکمیل ظرفیت وجود داشته باشد، باید توجه خود را از رتبه به سوابق تحصیلی معطوف کنید.برای دریافت مشاوره تحصیلی می توانید با سایت iranmoshavere.com در ارتباط باشید.

منبع :  تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95

نتایج تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد سال 95

طبق مصاحبه دکتر حسین زاده لطفی ، انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد ۹۵ از ساعت ۱۴ روز شنبه تا روز سه‌شنبه ۱۳ مهرماه برای داوطلبانی که در جلسه مصاحبه دکتری رشته خود حضور داشته اند در سایت azmoon.org انجام شده و قرار بود نتایج آن در روز شنبه ۱۷ مهر ۹۵ اعلام شود که این اتفاق نیفتاد.

نتایج تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد سال 95 چه زمانی اعلام خواهد شد

گاها پیش می آید که در تاریخ های گفته شده توسط مسئولین تغییراتی بوجود می آید و اعلام نتایج به روز دیگری موکول می شود، این اتفاق هم برای نتایج آزمون های سراسری و هم آزمون های دانشگاه آزاد محتمل است.البته تا به امروز تاریخ جدید دیگری برای روز اعلام نتایج اعلام نشده و تعداد زیادی از داوطلبان که شدیدا منتظر این اعلام نتیجه بودند دچار سردرگمی شده اند.برای انجام  ثبت نام کنکور سراسری و مشاوره در امور ثبت نام کنکور سراسری 97 نیز می توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

چطور از تاریخ و زمان دقیق نتایج تکمیل ظرفیت آزاد 95 مطلع شویم

داوطلبانی در تماس با مرکز مشاوره سبزتدریس اعلام کرده بودند که چندین بار سایت های مختلف را چک کرده اند و از اعلام نتایج خبری پیدا نکرده اند و حالا با وجود اظطرابی که برخی از آنها دارند چطور می توانند از زمان دقیق این اعلام نتایج با خبر شوند؟ ما برای این اعلام نتایج تاریخی را اعلام نمی کنیم اما پیشنهاد میکنیم با عضویت در کانال تلگرام مرکز مشاوره تحصیلی سبزتدریس بلافاصله از اعلام نتایج آزمون تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری مطلع شوید.

 

عضویت در کانال تلگرام اطلاع رسانی سبزتدریس

 

چطور از محل قبولی خود آگاه شویم

بسیاری از افراد با جست و جو های زیاد در سایت های مختلف و تحت عنوان ” نتایج تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 95 ” و یا عباراتی مشابه این سعی در مشاهده نتایج دارند، اما بسیاری از مواقع به پاسخ درستی دست پیدا نمی کنند.نتایج فقط در سایت azmoon.org اعلام شده و غیر از آن هیچ سایت مرجعی در این باره وجود ندارد.گروه مشاوره سبزتدریس با چک کردن سایت های مختلف و کسب اطلاعات درباره اعلام نتایج آزمون های مختلف هم از طریق کانال تلگرالم سبزتدریس و هم به صورت تلفنی شما را از نتایج ازمون های مختلف آگاه میکند.

 

همچنین بعد از ورود به سایت azmoon.org می توانید به شکل زیر از نتایج خود آگاه شوید

%d9%86%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%aa%da%a9%d9%85%db%8c%d9%84-%d8%b8%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-95

 

 

بعد از ورود به بخش اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 95 می توانید از 2 طریق نتایج خود را دریافت نمایید.

%d9%86%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%aa%da%a9%d9%85%db%8c%d9%84-%d8%b8%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-95

روش اول: “جست و جو با اطلاعات فردی” با پر کردن این فرم و استفاده از اطلاعات شخصی نام، نام خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه حتی در صورت نداشتن شماره داوطلبی می توانید نتایج خود را در سایت azmoon.org مشاهده نمایید

روش دوم : “جست و جو بر اساس شماره داوطلبی و شماره شناسنامه” همچنین میتوانید با وارد کردن شماره داوطلبی و شماره شناسنامه خود از نتایج تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 95 مطلع شوید.

ثبت نام کنکور دکتری 96

بسیاری از داوطبان دوره کارشناسی ارشد پس از برنامه ریزی برای کنکور دکتری ، دائما پیگیر منابع کنکور دکتری ، نحوه برگزاری ، زمان ثبت نام و تاریخ برگزاری کنکور دکتری 96 هستند و همچنین شرایط جدید در آزمون دکتری به دغدغه ای برای آنها تبدیل شده است.

اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید باید توجه داشته باشید که آزمون دکتری سال 96 کمی متفاوت تر با آزمون سال های گذشته برگزار خواهد شد.تفاوت اصلی کنکور دکتری امسال در ادغام آزمون های سراسری و آزاد دکتری است.به دلیل مشکلاتی مختلفی که در برگزاری 2 آزمون سراسری و آزاد تقریبا بطور همزمان ایجاد میشد و همچنین هزینه های جانبی بوجود آمده در این آزمون ها از 3 سال قبل شاهد ادغام کنکور های سراسری و آزاد در مقطع کارشناسی بودیم.اما امسال یعنی سال 95 این قانون برای آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد هم اعمال خواهد شد.

برای انجام  ثبت نام کنکور سراسری و مشاوره در امور ثبت نام کنکور سراسری 97 نیز می توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

 

چه کسانی می توانند در آزمون دکتری شرکت کنند؟

تمامی افرادی که مدرک کارشناسی ارشد خود را در هر کدام از دانشگاه های سراسری روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور، آزاد و … گرفته اند می توانند در آزمون دکتری سال 96 شرکت کنند.حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد کم و کیف این آزمون توضیح داد و اعلام کرد که آزمون دکتری سال 96 مراحلی مشابه آزمون سال 95 دارد و داوطلبان بعد از قبولی در آزمون و کسب رتبه لازم برای مصاحبه دانشگاه ها معرفی می شوند.در این مورد توجه داشته باشید که مصاحبه هر دانشگاه اعم از سراسری و آزاد کاملا بستگی به سطح علمی آن دانشگاه وابسته است و قبولی در مصاحبه لازمه ی شرکت در دوره دکتری رشته مورد نظر است.

 

تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون دکتری سال 96

آخرین اخباری که در مورد تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون دکتری به دست مشاوران سبزتدریس رسیده است به این شرح است.زمان شروع ثبت نام آزمون دکتری 96 در تاریخ 16 آذر بوده و تا تاریخ 21 آدر ماه سال 95 ادامه دارد ، ضمن اینکه احتمال تمدید برای ثبت نام نیز وجود دارد، همچنین تاریخی که برای برگزاری زمون دکتری ( ادغام شده سراسری و آزاد ) در نظر گرفته شده در تاریخ 6 اسفند 95 می باشد.

 

منابع آزمون دکتری سال ۹۶

طبق آخرین مصوبه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی منابع امتحانی که در کنکور دکتری سال 96 مورد پرسش قرار خواهند گرفت:

1- آزمون زبان با ضریب 1

2- آزمون استعداد تحصیلی با ضریب 1

3- آزمون دروس تخصصی با ضریب ۴

 

%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-96

 

متمرکز و نیمه متمرکز در آزمون دکتری 96 چیست

سوالات زیادی درباره آزمون های متمرکز و نیمه متمرکز از مشاوران سبزتدریس پرسیده می شود که شاید برای شما داوطلبان هم این سوال پیش آمده باشد که منظور از آزمون متمرکز و نیمه متمرکز در مقاطع مختلف چیست؟ بطور کلی تمامی آزمون هایی که در 2 مرحله انجام می شوند و غیر از کنکور اصلی دارای مصاحبه و آزمون عملی و یا معاینه می باشند جزو دسته ی ازمون های نیمه متمرکز قرار می گیرند.حال شاید برای شما این سوال مطرح شود که آیا آزمون دکتریمتمرکر است یا نیمه متمرکز؟ در جواب باید گفت در حال حاضر تقریبا تمامی آزمون های برگزار شده در مقطع دکتری نیمه متمرکز و نیازمند مصاحبه می باشند.میزان سختی و سوالات مطرح شده در مصاحبه بستگی کامل به دانشگاه مقصد دارد.

توضیحاتی درباره مصاحبه دکتری و سوالات مطرح شده در آن

همیشه نام کنکور دکتری در کنار مصاحبه دکتری قرار می گیرد و این 2 کاملا وابسته به هم هستند.در آزمون دکتریقبولی شما صرفا بر اساس رتبه و تراز و درصد های کسب شده در آزمون نیست، بلکه رزومه علمی ، مقالات چاپ شده به نام خودتان از جمله مقالات isi – isc ، قصد و هدف از ادامه تحصیل و … نیز مورد سوال قرار می گیرد.سعی کنید تمام مواردی که می تواند به موفقیتتان در مصاحبه دکتری کمک کند را شناسایی کرده و رعایت کنید.

البته ملاک مصاحبه در هر دانشگاه بر اساس دیدگاه اساتید متفاوت است.برخی از اساتید سطح علمی ، پایان نامه و بطور کلی رزومه علمی شما را بیشتر مد نظر قرار می دهند و برخی میزان اعتماد به نفس برای تحصیل در رشته مورد نظر را ملاک اصلی در نظر میگیرند.بخاظر داشته باشید که تمامی مدارک علمی ، ریز نمرات ، پایان نامه و… را در جلسه مصاحبه به همراه ببرید.

ممولا زمان جلسه مصاحبه برای آزمون دکتری در سایت دانشگاه مورد نظر اطلاع رسانی میشود و نتایج آن در نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود.

منبع : ثبت نام کنکور دکتری 96