مشاوره تحصیلی سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

مشاوره تحصیلی سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور

1-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل پزشکی در خارج از کشور با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

.

این روزها با بالا رفتن تب و تاب کنکور در بین داوطلبان ، مخصوصا داوطلبان رشته تجربی، رقابت بر سر قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی بسیار بالا گرفته.رقابت نه فقط بین داوطلبان و کنکوری ها بلکه افرادی را هم شامل می شود که قبلا تحصیلات خود را در رشته ای متفاوت به پایان رسانده و قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را به صورت مجدد نیز دارند.البته با کمی دقت و آگاهی دلیل این همه رقابت را می توان دریافت.

درآمد مناسب و شخصیت اجتماعی پزشکان در ایران عامل بسیار موثر و مهمی برای رقابت بر سر رشته های پزشکی و پیراپزشکی است که حتی باعث شده ذهن داوطلبان از تحصیل در داخل کشور نیز فراتر رشته و برای پوشیدن لباس سفید پزشکی به فکر تحصیل در خارج از کشور بیفتند.در این مقاله سعی میکنیم ابعاد مختلف تحصیل پزشکی در خارج از کشور را بیشتر و اصولی تر توضیح دهیم.

 

توجه به هزینه تحصیل پزشکی در خارج از کشور

هرینه تحصیل پزشکی خارج از کشور برای هر کشوری متفاوت است، به گونه ای که برای هزینه های جاری هر کشور می توان یک رده بندی ارائه داد که در صدر آن کشور های انگلستان آمریکا ، استرالیا و در رده های پایین تر کشور اتریش و آسیای شرقی قرار دارد.حدود هزینه سالانه برای تحصیل پزشکی در کشور های پر هزینه مانند آمریکا و استرالیا در حدود 16000 دلار در سال یا به عبارتی 55 میلیون تومان بصورت سالانه می باشد(که در دانشگاه های مختلف مبالغ متفاوت است). البته این رقم می تواند مبلغ بالا و قابل توجهی برای عموم مردم باشد که علاوه بر این هزینه، هزینه ای برای گذران زندگی نیز مورد نیاز است. به خاطر داشته باشید که با توجه به کمک هزینه هایی که برخی از کشور ها برای دانشجویان در نظر می گیرند میتوان تا حدی از میزان هزینه ها کاست.

هزینه های گفته شده در بالا برای یکی از پر هزینه ترین کشور های دنیاست و طبیعتا این رقم در کشور های مختلف بسیار متفاوت و کمتر است.

برای انجام  ثبت نام کنکور سراسری و مشاوره در امور ثبت نام کنکور سراسری 97 نیز می توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

 

قوانین وزارت بهداشت برای تحصیل پزشکی خارج از کشور

داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور حتما باید موارد زیر رعایت شده باشد.

1-شرکت در امتحان پیش کارورزی برای متقاضیانی که مدرک آنان توسط کارشناسان اداره کل دانش آموختگان تایید شده است الزامی میباشد.

2.جهت شرکت در امتحان کارورزی درصورتی که طول دوره تحصیلی (علوم پایه و بالینی) متقاضیان از 6 سال کمتر باشد،متقاضیان ملزم به طی کردن این دوره خواهند بود.

3-متقاضیان توجه داشته باشند که طول دوره تحصیلی در مقطع دکترای پزشکی عمومی حداقل شش سال است که 2 سال مربوط به دوره علوم پایه و 4 سال مربوط به دوره بالینی میباشد.

4-باتوجه به اینکه کمیسیون ارزشیابی پزشکی بخش های آموزشی دوره تحصیلی را تعیین میکند،بدین ترتیب دانش آموختگان رشته پزشکی عمومی در صورت قبولی در یکی از امتحانات زیر از شرکت در امتحان پیش کارورزی معاف میباشند .ضمن اینکه این امتحانات تعیین کننده ی مدت زمان لازم جهت حضور در دوره طرح میباشد .لازم به ذکر است که مدت زمان لازم در دوره کارورزی در مقطع پزشکی عمومی حداقل 18 ماه میباشد. 

1- قبولی در امتحانات ECFMG  یا USMLE  آمریکا و کانادا      2-قبولی در PLAB رشته پزشکی انگلستان      

3– قبولی درکنکور انترنی فرانسه                                    4-قبولی در امتحانات نهایی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت

توجه داشته باشید که برخی از دانش آموختگان رشته پزشکی در خارج از کشور از گذراندن دوره کارورزی به مدت 18 ماه معاف میباشند البته به صورت مشروط .همچنین دانش آموختگان ملزم به گذراندن 3 ماه دوره کارورزی در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی ایران درصورت آشنایی با نظام آموزشی بهداشتی درمانی کشور ایران هستند.

قابل توجه دانشجویان پزشکی در کشورهای شرق اروپا و آسیای مرکزی

دانش آموختگان کشورهای بلوک شرق سابق به استثنای مجارستان ،کشورهای مشترک‌ المنافع و رومانی  پس از به اتمام رسیدن سال دوم و یا سوم تحصیلی میبایست در صورت شرکت در امتحانات بعدی حتما در امتحان جامع علوم پایه شرکت کرده و قبولی کسب نمایند و دوره های تکمیلی را بگذرانند.همچنین دانشجویان در صورت عدم شرکت و یا پذیرفته نشدن در امتحان علوم پایه، امکان تشکیل پرونده دانشجویی جهت انتقال و یا استفاده از تسهیلات قانونی را نخواهند داشت .

1-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1

کشور های مورد تایید برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور

متاسفانه عده ی زیادی از داوطلبان به امید کسب مدرک و تحصیل پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور با اشتیاق و عجله فراوان اقدام به مهاجرت و ثبت نام در دانشگاه ها می نمایند اما نکته ی قابل توجه این است که تعدادی از دانشگاه های کشورهای آسیایی و حتی اروپایی قاقد اعتبار کیفیت آموزشی هستند و عملا سطح مهارت دانشجویان را ارتقاء نمیدهند. به همین دلیل این دسته از دانشجویان پس از چند سال تحصیل در دانشگاه به محض بازگشت به وطن درصورت ارائه مدرک تحصیلی جهت شروع به کار، با عدم صلاحیت مدرک تحصیلی از سوی وزارت بهداشت مواجه می شوند. بنابراین توصیه و تاکید ما به آن دسته از داوطلبان که قصد ادامه تحصیل پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور را دارند این است که قبل از اقدام به مهاجرت از اعتبار دانشگاه مورد نظر و تایید آن از سوی وزارت بهداشت جهت تحصیل آگاهی لازم را بدست آورند. بدین ترتیب فهرستی از دانشگاه های تایید شده را در اختیارتان قرار خواهیم داد.به خاطر داشته باشید که این فهرست ممکن است هرساله دچار تغییراتی شود.

اکثر دانشگاه های کشورهای شناخته شده ای مثل انگلستان ،آمریکا، آلمان، اتریش، استرالیا، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، کانادا، هلند، سوئیس، سوئد جزو دانشگاه هایی هستند که مورد تایید وزارت بهداشت میباشد.

همینطور برخی از دانشگاه های کشور های ایرلند شمالی و جنوبی، اسلواکی، پاکستان،روسیه، سنگاپور، لهستان، ترکیه، بنگلادش،سوریه، مالزی، مجارستان، فنلاند،چک، دانمارک، هندوستان،هنگ کنگ، نیوزیلند، لیبی، قبرس به صورت مشروط جزو کشورهای مورد تایید وزارت بهداشت میباشند.

 

مدرک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور چیست

به طور کلی برای پذیرش رشته های پزشکی دانشگاه های خارج از کشور می توان از دوره دکتری عمومی و یا دکتری اختصاصی اقدام کرد.برای ورود به دوره دکتری عمومی نیاز به مدرک پیش دانشگاهی و برای دکتری خصوصی نیازمند مدرک کارشناسی در رشته های علوم پایه می باشد.مدرک زبان IELTS و TOEFL هم از موارد ضروری برای تحصیل در کشور هایی است که تدریس در آنها به زبان انگلیسی صورت میگیرد.رزومه علمی مناسب ، تالیفات ، تحقیقات و مقالات مرتبط هم قطعا تاثیر مناسبی در روند کلی کار خواهند داشت.

 

 

معایب و مزایا تحصیل پزشکی در خارج از کشور

شاید مهمترین دلیل مهاجرت داوطلبان جهت تحصیل پزشکی خارج از کشور ، رقابت کنکور باشد. کنکور به خودی خود برای بسیاری یک قول است و رشته پزشکی هم یکی از پر رقابت ترین رشته های ایران محسوب می شود بنابراین فکر فرار از این قول ممکن است به ذهن بسیاری برسد.تحصیل پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور هم شرایط خاص خود را دارد و راه برای همه باز نیست. هزینه های بالا برای تحصیل رشته پزشکی خارج از کشور را می توان در صدر مشکلات قرار داد و همینطور تسلط به زبان دانشگاه مربوطه هم باید از قبل پیش بینی و آموزش داده شود.ناگفته نماند که مشکلات دریافت ویزا ، پیدا کردن محل مناسب زندگی ، کار مناسب و … هم باید مورد توجه قرار گیرند.برای تدریس خصوصی عربی با بهترین مدرسان درس عربی در تهران تماس بگیرید

 

 

مقایسه هزینه تحصیل پزشکی در خارج از کشور با ایران

تصویری از جدول هزینه های دانشگاه های پردیس خودگردان و سایر دانشگاه های خارجی قرار داده شده که با توجه به آن اختلاف زیادی میان هزینه های تحصیل پزشکی در داخل و خارج کشور مشاهده می شود.تحصیل در ایران با وجود افزایش شهریه در سال های اخیر در دانشگاه های پردیس خودگردان و مازاد ظرفیت دانشگاه آزاد، باز هم یکی از ارزان ترین دوره های تحصیل پزشکی است.

%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1

%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-1

منبع: تحصیل پزشکی در خارج از کشور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.