مشاوره تحصیلی سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

مشاوره تحصیلی سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

برنامه ریزی کنکور ریاضی 98


برنامه ریزی کنکور ریاضی 98
برنامه ریزی کنکور ریاضی 98

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه ریزی کنکور ریاضی 98 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت کد تخفیف مشاوره کلیک کنید

اگر دانش آموز رشته ریاضی هستید و قصد شرکت در کنکور ریاضی 98 را دارید این مطلب را دنبال کنید تا از تمامی موارد مرتبط با برنامه ریزی کنکور ریاضی، ضرایب دروس عمومی و تخصصی در کنکور 98، منابع کنکور ریاضی 98، و… مطلع شوید.   

داشتن جدول زمانبدی برای تقسیم بندی دروس در موفقیت شما برای رسیدن به رشته دلخواه بسیار موثر است.

برنامه ریزی کنکور ریاضی 98

قدم اول برای برنامه ریزی کنکور شناخت دروس است  شما باید بدانید کدام دروس در کنکور ریاضی مهم هستند و از ضرایب هر کدام از آن ها اطلاع داشته باشد، همچنین با توجه به آن ضرایب زمان مطالعاتی خود را مشخص نمایید در جدول زیر لیست دروس رشته ریاضی به همراه ضرایب فراهم شده است.

دروس عمومی

ضریب

دروس تخصصی

ضریب

معارف اسلامی

4

ریاضی

12

زبان انگلیسی

2

شیمی

6

ادبیات فارسی

4

فیزیک

9

زبان عربی

2

 – 

پس از اطلاع از ضرایب دروس باید متناسب با آن ضرایب برای مطالعه هر درس به طور جداگانه برنامه ریزی کرد. آنچه که در برنامه ریزی اهمیت زیادی دارد بازدهی بالای آن می باشد یعنی از زمانی که برای مطالعه دروس می گذارید بیشترین بهره را ببرید برنامه ریزی اصولی مسیر رسیدن به رشته دلخواهتان را هموار می کند و به تمام فعالیت های درسی و غیر درسی شما نظم می دهد.

برنامه ریزی کنکور ریاضی 98

ویژگی های برنامه ریزی اصولی

  1. برنامه ریزی هرکس باید برمبنای نقاط ضعف و قوت، ویژگی های روحی و جسمی خود تنظیم شود در واقع نمی توان یک برنامه ثابت را به همه توصیه کرد و هر کس برنامه مختص به خود را دارد.
  2.  برنامه ریزی باید منطقی و واقع بینانه باشد یعنی متناسب با توانمندی دانش آموز تنظیم شود ممکن است دانش آموزی توان مطالعه بیش از 10 ساعت در روز را داشته باشد و دانش آموز دیگری نتواند بیشتر از 8 ساعت در روز مطالعه کند پس برنامه ریزی باید قابل اجرا باشد.
  3. برنامه ریزی باید برمبنای هدف باشد و متناسب با آن هدف مطالعه کرد. بدیهی است کسی که خواهان رشته های مهندسی دانشگاه دولتی باشد باید به همان نسبت تلاش خود را بیشتر کند.
  4. برنامه ریزی باید قابل ارزیابی باشد در واقع شما باید با توجه به برنامه متوجه نقاط ضعف و قوت خود شوید و میزان پیشرفت یا پسرفت خود را ارزیابی کنید و درصورت پسرفت در یک درس خاص شیوه مطالعه آن درس را عوض کنید.
  5. برنامه ریزی باید انعطاف پذیر باشد ممکن است در طول روز اتفاقات غیرمنتظره ای پیش بیاید که شما را از درس خواندن دور کند به همین دلیل باید ساعاتی در هفته را برای مطالعه دروس عقب افتاده اختصاص دهید.
  6. سعی کنید ساعت مطالعه خود را به مرور افزایش یعنی از روزی 3 تا 4 ساعت شروع کنید و به تدریج هفته ای 1 ساعت بر ساعت مطالعه روزانه بیافزایید. اشتباه بزرگی که بسیاری از دانش آموزان انجام می دهند از همان ابتدا برنامه ریزی خود را از روزی 10 ساعت به بالا شروع می کنند که این زمان بالا در همان روز های ابتدایی سبب خستگی ذهنی و بی انگیزگی می شود.
  7. در برنامه ریزی روزانه حتما هم دروس عمومی هم دروس اختصاصی باشد. حدالامکان دو درس اختصاصی را پشت سرهم مطالعه نکنید برای مثال اگر الان فیزیک مطالعه می کنید درس بعدی را از دروس عمومی انتخاب کنید و هرگز ریاضی یا شیمی را نخوانید. در واقع دروس عمومی و اختصاصی باید یکی در میان مطالعه شود.
  8. مطالعه دروسی را که یادگیریش برایتان مشکل است، در زمان هایی که مغزتان بیشترین بازدهی را دارد، انجام دهید.
  9.  سعی کنید ساعات مطالعه دروسی با ضرایب بالا، بیشتر باشد.
  10. در طول هفته حتما تمام دروس را بگنجانید و هرگز هیچ کدام از دروس را حذف نکنید در ضمن در طی هفته تمام وقت خود را برای مطالعه صرف نکنید و حتما هر دو گزینه مطالعه و تست در یک هفته باشد همچنین تعداد تست هایی که در هفته باید کار کنید، مشخص نمایید.
  11. حتما دفتر برنامه ریزی خود را کامل کنید و ساعت مطالعه خود را ثبت نمایید تا متوجه وضعیت مطالعه خود شوید.
  12. در پایان روز زمانی را صرف مرور دروس مطالعه شده قرار دهید.
  13. برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک روزانه 2.5 ساعت اختصاص دهید که این زمان را می توانید در دو نوبت تقسیم کنید و برای دروس عمومی بیشتر از یک ساعت و نیم در روز صرف نکنید.
  14. پس از هر یک ساعت و نیم مطالعه 15 دقیقه استراحت کنید.
  15. حتما برای خواب خود روزانه 6 – 8 ساعت را اختصاص دهید کمبود خواب سبب ضعف هوشیاری می شود و بازدهی مطالعه را کاهش می دهد.
  16. نسبت مطالعه دروس را رعایت کنید اگر از تابستان شروع به مطالعه کرده اید 80 درصد وقت خود را صرف دروس اختصاصی و 20 درصد را صرف دروس عمومی کنید و هرچقدر که به کنکور نزدیک تر می شوید زمان مطالعه دروس عمومی را افزایش دهید تا در نهایت نسبت مطالعه هر دو 50 درصد باشد.
  17. شرط یادگیری یک مطلب تکرار مداوم آن می باشد حتما در پایان روز، پایان هفته و پایان هر ماه زمانی را برای مرور مطالب خوانده شده درنظر بگیرید.
  18. پس از مطاله هر درسی حتما خلاصه نویسی انجام دهید تا در زمان مرور استفاده کنید یکی از پربازده ترین روش های مرور که توصیه می شود حتما انجام دهید تست زدن برای مطالب خوانده شده است در ضمن مرور بخش هایی از کتاب که نشان دار کرده اید فراموش نشود.
  19. برنامه ریزی را از زمان بلندمدت انجام دهید و به تدریج به زمان های کوتاه مدت بخش بندی کنید برای مثال در در درس فیزیک مشخص کنید که مثلا 80 صفحه در این ماه باید مطالعه شود سپس این 80 صفحه را به 20 صفحه در هفته تقسیم کنید و همین طور این 20 صفحه را در 3 روز هفته تمام کنید.

نکاتی در رابطه با منابع مطالعاتی کنکور ریاضی

یکی از موضوعات بسیار مهم این است که از چه منابعی برای مطالعه استفاده کنید ابتدا باید این نکته را بدانید که تقریبا محتوای تمام منابع درسی موجود در بازار یکسان بوده و تفاوت آن ها در نحوه توضیح دادن درسنامه ها می باشد اگر شما منابعی دارید که متوجه توضیح آن می شوید نیازی به تهیه منابع دیگری نیست و با همان منابع ادامه دهید در ضمن منبع اول و اصلی شما کتاب درسی می باشد و پس از مطالعه کامل کتاب و حل تمرین های آن به سراغ منابع درسی بروید. در متن زیر لیست تعدادی از کتاب های پرطرفدار ارائه شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید

ادبیات فارسی

برای ادبیات فارسی کتاب هامون سبطی – ادبیات موضوعی گاج – سیب مهر و ماه، برای آرایه ها و قرابت معنایی(نشر الگو و نشر دریافت)، برای تاریخ ادبیات(نشر دریافت)

دین و زندگی

میکرو طبقه بندی گاج – همایش نشر دریافت – کتاب خط ویژه گاج – خیلی سبز – آیات و نکات گاج

زبان عربی

کتاب فوت و فن خیلی سبز – گاج نقره ای ماهینی – زیپ فائق تالیف آقای ایاد فیلی – تست تخته سیاه تالیف مهدی شریفی

زبان انگلیسی

جامع مبتکران دکتر شهاب اناری – از متن نترسیم – گاج نقره ای – خط ویژه تالیف آقای ارشاد عظیم

ریاضی

  •  درس ریاضی پایه و حسابان : گاج سفید – خیلی سبز – نشر الگو – ریاضیات انتشارات تخته سیاه تالیف محمد مهربان
  •  درس هندسه 1 :گاج سفید – نشر الگو – گاج نقره ای – انتشارات فار
  •  درس هندسه 2 : تخته سیاه – گاج نقره ای – نشر الگو
  •  درس هندسه تحلیلی : هندسه تحلیلی نشر الگو – گاج
  • درس جبر و احتمال و ریاضیات گسسته : نشر الگو – گاج سفید – انتشارات فار تالیف عطا صادقی – خوشخوان
  •  درس دیفرانسیل : گاج سفید – انتشارات تخته سیاه

فیزیک 

گاج نقره ای – کتاب تست انتشارات نشر الگو

شیمی

خیلی سبز – مبتکران

توصیه می شود از تمام کتاب های معرفی شده،برای هر درسی حداکثر 2 کتاب را برای مطالعه انتخاب نمایید  زیرا یک کتاب را کامل و دقیق بخوانید بهتر است تا این که چند کتاب را نیمه تمام رها کنید.

جمع بندی نهایی کنکور ریاضی

پس از اتمام مطالعه تمام دروس موضوعی بسیار مهم می باشد جمع بندی درس های خوانده شده است. روش مطالعه در دوران جمع بندی متفاوت از از روزهای عادی است در روز های قبل از جمع بندی شما بیشتر وقت خود را صرف مطالعه دروس جدید می کردید و تست های هر مبحث را به صورت جداگانه کار می نمودید ولی در دوران جمع بندی مطالعه مطالب جدید توصیه نمی شود زیرا دوران جمع بندی زمان تثبیت مطالعات شماست نه زمان یادگیری دروس جدید و بیشتر وقت خود را باید صرف مرور مطالب خوانده شده، رفع اشکالات خود، کارکردن تست های ترکیبی و کنکوری همچنین شرکت در آزمون های جامع نمود. با توجه به کمبود وقت، برنامه ریزی و مدیریت زمان از اهمیت بسیاری برخوردار است و عملکرد شما در این مدت تعیین کننده وضعیت قبولی شماست.

نکاتی در رابطه با دوران جمع بندی

  1. شاید در زمان یادگیری مطالب، زمانی که صرف تست زدن می کردید چندان مهم نبود ولی در این دوران باید تمرین کنید که تست های زمان دار را تمرین کنید و سرعت عمل و مهارت خود را افزایش دهید.
برنامه ریزی کنکور ریاضی 98

  1. همه ی شما حتما در طول سال بسیاری از تست هایی را که بلد نبودید را نشانه دار کردید، حل این تست ها در دوران جمع بندی بسیار کمک می کند با مراجعه به پاسخ نامه، مشکلات خود را حل نمایید.
  2. در این دوران برای مرور از خلاصه نویسی هایتان استفاده کنید و بخش هایی از کتاب را که علامت زده اید مطالعه نمایید و میزان مرور نه خیلی سرسری و نه خیلی وسواسی باشد فقط به گونه ای باشد که مطالب را برای شما یادآوری کند.
  3. در این دوران هم برای نقاط ضعف و هم بر نقاط قوت خود تمرکز کنید در دروسی که قوی هستید با تست زنی بیشتر مهارت و تسلط خود را بیشتر کنید همچنین زمان بیشتری بر مطالعه دروسی که نقاط ضعف دارید، اختصاص دهید تا رفع اشکال شود.
  4. از کار کردن تست های ترکیبی و تست های کنکور سال های گذشته غافل نشوید. می توانید برای جمع بندی تست ها از کتاب های زرد قلم چی استفاده کنید. اگر در سوالی اشکال داشتید حتما به پاسخ نامه مراجعه کنید و اشکال خود را رفع نمایید.
  5. مباحث سوال خیز را باتوجه به بودجه بندی کنکور مشخص نمایید و تست زنی این مباحث را در اولویت قرار دهید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره برنامه ریزی کنکور می توانید از مطالب زیر استفاده کنید

 برنامه ریزی کنکور 

منابع کنکور ریاضی 97 

برنامه ریزی کنکور ریاضی 97 

 کنکور سراسری ریاضی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه ریزی کنکور ریاضی 98 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت کد تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : برنامه ریزی کنکور ریاضی 98

 مشاوره تحصیلی - ایران مشاوره - مشاوره تحصیلی تلفنی - برنامه ریزی کنکور 97 - برنامه ریزی کنکور 98 - منابع کنکور تجربی 97  - بهترین منابع کنکور 97 - برنامه ریزی کنکور تجربی 97 - مشاوره کنکور 97 - مشاوره کنکور 98 - برنامه ریزی کنکور تجربی - بهترین منابع کنکور تجربی - بهترین دی وی دی های کنکور - ثبت نام کنکور سراسری - ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد - برنامه ریزی کنکور - برنامه ریزی کنکور 97 - برنامه ریزی کنکور ریاضی 97 - برنامه ریزی کنکور انسانی 97 - منابع کنکور ریاضی 97 - منابع کنکور انسانی 97 - دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 97 - کارت ورود به جلسه کنکور سراسری - دفترچه ثبت نام کنکور سراسری - ثبت نام کنکور سراسری 97 - منابع کنکور منحصرا زبان 97 - شرایط شرکت در کنکور سراسری 97 - کنکور سراسری تجربی - کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 97 - کنکور سراسری هنر - کنکور سراسری منحصرا زبان -  منابع کنکور هنر 97 - شرایط شرکت در کنکور سراسری - حذفیات کنکور سراسری 97 - کنکور سراسری انسانی - برنامه ریزی کنکور هنر 97 - برنامه ریزی کنکور منحصرا زبان 97 - کنکور سراسری ریاضی - اعلام نتایج کنکور سراسری 97 - کنکور 98 - رفع محرومیت کنکور - آمار تعداد شرکت کنندگان کنکور 97 - نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری - کنکور - مشاوره کنکور سراسری - روش مطالعه برای کنکور در عید نوروز - آیا کنکور حذف می شود - چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم - برنامه ریزی کنکور ریاضی 98

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.