مشاوره تحصیلی سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

مشاوره تحصیلی سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

انتخاب رشته کنکور سراسری 98


انتخاب رشته کنکور سراسری 98
انتخاب رشته کنکور سراسری 98

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کنکور سراسری 98 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –
تماس از سراسر کشور 9099071647
تماس از استان تهران 9092305579
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 98 توسط سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که در روزهای 13 / 04 / 98 و 14 / 04 / 98در آزمون سراسری حضور داشته اند، باید برای انتخاب رشته اقدام نمایند. به همین منظور دفترچه ای تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود و داوطلبان باید با مراجعه به سایت sanjesh.org، دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی خود را دریافت نمایند. دفترچه انتخاب رشته شامل اطلاعاتی مانند زمان انتخاب رشته، نحوه انتخاب رشته، زمان اعلام نتایج انتخاب رشته و مواردی از این قبیل می باشد و بر همه داوطلبان لازم است که قبل از اقدام به انتخاب رشته، با دریافت این دفترچه و مطالعه کامل آن، از شرایط و ضوابط انتخاب رشته آگاهی یابند. در ادامه مطلب به طور اختصاصی به تشریح موارد مربوط به انتخاب رشته پرداخته شده است که توصیه می شود مطالعه آن را از دست ندهید. همچنین برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور با مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید تا راهنمائی لازم را دریافت نمائید.   

انتخاب رشته کنکور سراسری نیمه دوم مرداد ماه و از طریق سایت sanjesh.org انجام می پذیرد.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 98

انتخاب رشته کنکور سراسری 98

چند هفته پس از برگزاری کنکور سراسری و در نیمه دوم مرداد، کارنامه اولیه تمام داوطلبانی که ثبت نام کنکور سراسری را انجام داده اند، ( اعم از داوطلبانی که در روز آزمون حضور داشته یا نداشته اند.) بر روی سایت سنجش قرار داده می شود و داوطلبان باید با مراجعه به این سایت و وارد کردن یکی از اطلاعات زیر، کارنامه خود را دریافت نمایند:

  1. شماره پرونده + شماره شناسنامه + سال تولد
  2. شماره پرونده + کد رهگیری + شماره شناسنامه
  3. شماره پرونده + شماره سریال + شماره شناسنامه

چند روز پس از اعلام نتایج اولیه، دفترچه انتخاب رشته کنکورسراسری گروه های های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی،ریاضی، هنر و منحصرا زبان در سایت قرار داده می شود که داوطلبان باید با دریافت دفترچه مربوطه، کد رشته های انتخابی خود را مشخص نمایند.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 98

در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، کد رشته های تحصیلی دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و… قرار داده شده است که داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر 150 کد رشته می باشند. داوطلبان باید بر اساس رتبه و ترازی که در زیر گروه های مختلف کسب کرده اند، برای انتخاب رشته اقدام نمایند. علاوه بر آن، به وضعیت مجاز بودن برای انتخاب رشته  دانشگاه های مختلف، باید توجه شود و اگر با توجه به توضیحات کارنامه کنکور، داوطلبی مجاز به تحصیل در دانشگاه روزانه و نوبت دوم نشده باشد، حق انتخاب رشته های تحصیلی این دانشگاه ها را نخواهد داشت و 150 انتخاب خود را فقط می تواند از رشته های دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور، خودگردان و … انتخاب کند. برای انتخاب رشته، انتخاب ها باید به سه بخش خوش بینانه، واقع بینانه و بدبینانه تقسیم شود. حدود 20 درصد از انتخاب های اول به بخش خوش بینانه اختصاص داده می شود. در واقع این انتخاب ها بدون توجه به رتبه و تراز داوطلب می باشد و فقط علاقه داوطلب به تحصیل در این رشته ها، در نظر گرفته می شود. بخش واقع بینانه شامل رشته هایی می باشد که با توجه به رتبه و تراز دوطلب، شانس پذیرش در این رشته ها معقول می باشد و احتمال قبولی در این رشته ها بالاست. در ضمن بیشترین انتخاب ها باید به بخش واقع بینانه اختصاص داده شود. اگر داوطلبی در هیچ یک از انتخاب های خوش بینانه و واقع بینانه خود پذیرفته نشود، انتخاب های بدبینانه او بررسی می شود. در بخش بدبینانه رشته هایی قرار داده می شود که شانس پذیرش داوطلب در آن ها بالا می باشد. پس موضوع مهمی که در انتخاب رشته کنکور سراسری مهم می باشد، توجه به علاقه داوطلب است و در چینش کد رشته ها در فرم انتخاب رشته، علاقه داوطلب بر رتبه و تراز او در کارنامه، ارجحیت دارد. اگر انتخاب رشته به این صورت انجام پذیرد، علاوه بر آنکه شانس پذیرش در رشته های مورد علاقه حفظ می شود، امکان قبولی داوطلب در یکی از رشته های انتخابی افزایش می یابد. علاوه بر موارد فوق باید به وضعیت بازارکار و زمینه شغلی رشته ها نیز توجه داشت مخصوصا رشته های گروه علوم تجربی، زیرا که اکثر رشته های علوم تجربی، در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها ارائه می شود و افرادی که روحیه متناسب با این محیط ها ندارند، برای تحصیل در رشته های مربوطه مناسب نمی باشند.

تاثیر انواع سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور سراسری

برای انتخاب رشته کنکور سراسری، سهمیه های مختلفی تاثیر گذار می باشد و به دلیل آنکه اکثر داوطلبان اطلاعات کافی در ارتباط با سهمیه ها ندارند، در ادامه مطلب قصد داریم به جزئیات مربوط به انواع سهمیه ها بپردازیم.

انتخاب رشته کنکور سراسری 98

سهمیه مناطق: طبق مقررات سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند در یکی از مناطق سه گانه 1، 2 ،3 دسته بندی می شوند. در واقع مناطق مختلف از لحاظ امکانات آموزشی و سطح رفاه، به سه منطقه تقسیم می شوند و مناطق و مرکز استان ها جز منطقه 1، مناطق نیمه پیشرفته و شهرستان ها جزء منطقه 2 و مناطق با امکانات کم و روستاها جزء منطقه 3 دسته بندی می شوند. البته تعیین منطقه آموزشی شما، بر اساس محل زندگیتان نمی باشد و براساس محل تحصیل 3 سال آخر دبیرستانتان تعیین می شود. نحوه گزینش دانشجو از هر کدام از مناطق بدین صورت است که اگر 35 درصد کل سهمیه مربوط به منطقه 1، 30 درصد سهمیه کل مربوط به منطقه 2 و 35 درصد سهمیه مربوط به منطقه 3 باشد بنابراین 35 درصد ظرفیت رشته ها به داوطلبان منطقه 1، 30 درصد ظرفیت رشته ها به داوطلبان منطقه 2 و 35 درصد ظرفیت رشته ها به داوطلبان منطقه 3 اختصاص می یابد.

سهمیه 25 درصدی: 25 درصد ظرفیت هر کد رشته در هر دانشگاهی به دارندگان سهمیه 25 درصدی اختصاص دارد. «همسر و فرزندان شهدا» ، «آزادگان و همسر و فرزندان آنها» ، «جانبازان 25% و بالاتر و همسر و فرزندان آنها» مشمول سهمیه 25 درصدی می باشند.

سهمیه 5 درصدی: 5 درصد ظرفیت هر کد رشته در هر دانشگاهی به داوطلبان دارای سهمیه 5 درصدی اختصاص دارد.«جانبازان زیر 25% و همسرو فرزندان آنها» ، «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه درجبهه » شامل سهمیه 5% می باشند.

برای اطلاع از سایر سهمیه با مرکز  مشاوره تلفنی کنکور ایران مشاوره تماس بگیرید تا راهنمائی لازم را دریافت نمائید.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

باتوجه به ادغام ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، انتخاب رشته این دو دانشگاه جداگانه و از سایت های مجزا می باشد. در واقع انتخاب رشته دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان از سایت sanjesh.org  و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سایت azmoon.org می باشد.زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری، نیمه اول شهریور ماه و از سایت sanjesh.org می باشد. اگر داوطلبی در هیچ یک از رشته ها پذیرفته نشده باشد عبارت مردود در کارنامه او درج می شود ولی داوطلبانی که پذیرفته شده اند، می توانند برای ثبت نام حضوری به دانشگاه پذیرفته شده مراجعه نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کنکور سراسری 98 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –
تماس از سراسر کشور 9099071647
تماس از استان تهران 9092305579
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : انتخاب رشته کنکور سراسری 98

انتخاب رشته – تاثیر سهمیه 5 درصد ایثارگران – تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در کنکور سراسری – دفترچه انتخاب رشته کنکور – انتخاب رشته کنکور سراسری – نرم افزار انتخاب رشته کنکور – اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری – انتخاب رشته کنکور انسانی – انتخاب رشته کنکور تجربی – انتخاب رشته کنکور زبان انگلیسی – انتخاب رشته کنکور سراسری هنر – انتخاب رشته کنکور ریاضی – زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد – زمان انتخاب رشته کنکور سراسری – زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری – زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد – مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد – مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری - انتخاب رشته کنکور سراسری 98

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.