مشاوره تحصیلی سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

مشاوره تحصیلی سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98


انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98
انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98 با مشاورانایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –
تماس از سراسر کشور 9099071647
تماس از استان تهران 9092305579
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 98 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و در نیمه دوم آذر ماه می باشد و کسانی که ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند، مجاز به حضور در آزمون می باشند. طبق روال سال های گذشته، امسال نیز شاهد برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در نیمه اول اردیبهشت ماه می باشیم و داوطلبان می توانند با دریافت کارت ورود به جلسه، در آزمون حضور یایند. پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد گروه های آزمایشی علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم پایه، علوم دامپزشکی، کشاورزی و هنر، داوطلبان منتظر اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد می باشند، تا با توجه به کارنامه خود، برای انتخاب رشته اقدام نمایند. به دلیل ادغام و برگزاری همزمان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و روزانه، ممکن است برای داوطلبان این سوال ایجاد شود که انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه و همزمان با دانشگاه روزانه می باشد یا خیر. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با نگارش این مطلب، تمام ابهامات داوطلبان را در خصوص انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، رفع نماییم و اگر شما نیز متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد می باشید، از مطالعه ادامه مطلب غافل نشوید.  

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگه آزاد به صورت الکترونیکی و از طریق سایت دانشگاه آزاد، انجام می شود.

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98

در چند سال اخیر، روش پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، با تغییراتی همراه بوده است بدین صورت که کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد حذف شده و با کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری ادغام گردیده است. در واقع هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری، ثبت نام برای دانشگاه آزاد نیز انجام می شود و نیاز به هیچ اقدام دیگری نمی باشد. علی رغم برگزاری همزمان آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد، انتخاب رشته کارشناسی ارشد این دو دانشگاه مجزا و از سایت های جداگانه می باشد. بنابراین متقاضیان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، باید به پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایند. برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه آزاد، باید مجاز به انتخاب رشته این دانشگاه شده باشید. در واقع پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد و دریافت کارنامه، در توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد، باید به بند مربوط «نتیجه در دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد اسلامی» ،توجه نمایید و اگر عبارت «مجاز» در این بند درج شده باشد، می توانید برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام کنید. دریافت کارنامه از سایت سازمان سنجش انجام می شود و داوطلبان می توانند با وارد کردن شماره پرونده وکد پیگیری ثبت نام، کارنامه خود را دریافت کنند.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام می شود و داوطلبان باید قبل از انتخاب رشته دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98 را دریافت نمایند و با مطالعه آن از لیست رشته های دانشگاه های آزاد کشور، اطلاع یابند. در حاضر اطلاعیه ای مبنی بر زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای سال 98 اعلام نشده است، ولی در سال گذشته نتایج اول آزمون کارشناسی ارشد 9 خرداد ماه اعلام شد و چند روز پس از آن و همزمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، داوطلبان می توانستد برای انتخاب رشته اقدام کنند. بنابراین پیش بینی می شود که در سال 98 نیز، شاهد شروع زمان برگزاری انتخاب رشته در نیمه اول خرداد ماه باشیم.

  • داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد، مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته مرتبط با رشته امتحانی می باشند.
  • داوطلبانی که علاوه بر رشته اصلی در یکی از رشته های شناور ثبت نام نموده اند، باید کد رشته های مربوط به رشته شناور را، در 100 انتخاب خود بگنجانند.
  • برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، باید مبلغی مبنی بر هزینه انتخاب رشته، به سایت دانشگاه آزاد پرداخت نمایید. زیرا در زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد، هیچ مبلغی برای دانشگاه آزاد پرداخت نشده است. بنابراین باید با واریز وجه مورد نظر توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب، کارت اعتباری انتخاب رشته را خریداری کنید.

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مهم ترین مرحله در فرایند پذیرش در دانشگاه، انتخاب رشته می باشد که باید برای انجام آن دقت لازم را داشته باشید. زیرا در صورتی که انتخاب رشته اصولی و درست نباشد، عواقب آن جبران ناپذیر خواهد بود و فقط باعث می شود که داوطلب چند سال از عمر خود صرف تحصیل در رشته ای نماید، که علاقه ای به آن ندارد. برای انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد 100 انتخاب دارید و با توجه به بالا بودن تعداد انتخاب هایتان، می توانید با کمی حساسیت به خرج دادن، شانس پذیرش خود را در رشته مورد علاقه افزایش دهید. به همین منظور بهتر است انتخاب های خود را به 3 بخش خوش بینانه، واقع بینانه و بدبینانه تقسیم کنید و قسمت خوش بینانه را فقط به رشته هایی که علاقه دارید، اختصاص دهید در واقع رتبه و تراز خود را در انتخاب های بخش خوش بینانه ملاک قرار ندهید. رشته هایی که در بخش واقع بینانه قرار می دهید، از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا انتخاب های این بخش باید براساس رتبه و تراز داوطلب باشد و شانس قبولی داوطلب در رشته های این بخش بیشتر است. در ضمن بیش از نیمی از انتخاب هایتان در این بخش قرار داده شود. بخش بدبینانه مختص به رشته هایی است که احتمال قبولی داوطلب در آنها بسیار بالا می باشد و در صورتی که داوطلب در رشته های بخش خوش بینانه و واقع بینانه پذیرفته نشود، در رشته های بخش بدبینانه حتما پذیرفته شود. علاوه بر انجام دادن مواردی که ذکر شد، با رعایت موارد زیر، انتخاب رشته دقیق و اصولی داشته باشید.

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98

  • قبل از انتخاب رشته های تحصیلی، حتما آینده تحصیلی آن را بررسی کنید. در واقع اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارید، رشته هایی انتخاب کنید که در مقطع دکتری نیز ارائه می شود. علاوه بر آن به ظرفیت پذیرش مقطع دکتری رشته موردنظر نیز توجه نمایید زیرا ممکن است که ظرفیت پذیرش رشته موردنظرتان در مقطع دکتری کم باشد، و امکان پذیرش در آن سخت تر شود.
  • اگر قصد دارید مقطع دکتری خود را در دانشگاه های خارج از کشور تحصل نمایید، در انتخاب دانشگاه دوره کارشناسی ارشد خود دقت داشته باشید. بررسی سابقه علمی اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه موردنظر را، مورد توجه قرار دهید.
  • امکانات و خدمات آموزشی و رفاهی دانشگاه های مورد نظر را، بررسی نمایید تا پس از قبولی در دانشگاه، مشکلی برایتان به وجود نیاید.

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد، بامرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98 با مشاورانایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –
تماس از سراسر کشور 9099071647
تماس از استان تهران 9092305579
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 98 -ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98 - شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 98 - هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 98 - سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 98 -دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98  - دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 98  - کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 98 - اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98 - اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 98 هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98 - اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد سراسری 98 - ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد 98 - سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آزاد 98 - دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98 - انتخاب رشته کارشناسی ارشد – انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.